פשרת נשות הכותל בדרך לאישור הממשלה

הרחבה החדשה של נשות הכותל, אמורה לעלות היום לאישור בישיבת הממשלה, החרדים צפויים להתנגד לפשרה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 31/01/16 09:46 כא בשבט התשעו

פשרת נשות הכותל בדרך לאישור הממשלה
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

על פי המתווה שפורסם בשבוע שעבר, תוקם רחבה חדשה ונפרדת עבור נשות הכותל, מחוץ לרחבת הכותל. ולמרות זאת, הצעת הפשרה צפויה להתקל בהתנגדות מצד חברי הכנסת החרדים בישיבת הממשלה היום. החדרים טוענים כי הפשרה מעניקה "לגיטימציה מיותרת" בזרם הרפורמי והזרם הקונסרבטיבי.

על פי המתווה התפילה ברחבה החדשה תתקיים "על פי תפיסה פלורליסטית ושוויונית, באופן שיהיה בו כדי לספק מענה למתפללים מקרב הזרמים השונים שאינם אורתודוקסים". בתמורה לויתורם של נשות הכותל על הדרישה להתפלל ברחבת הנשים, תוכשר רחבה בחלקו הדרומי של הכותל, מצפון לקשת רובינסון ומדרום לשער המוגרבים. ברחבה, על פי המתווה, יתקיימו תפילות מעורבות של גברים ונשים ללא מחיצה, והיא תהווה את המשכה של רחבת הכותל, אך לא תחובר אליה.

עד היום נהגו נשות הכותל להתפלל ברחבת הכותל, אולם נאסר עליהן להתעטף בטלית ולקרוא בספרי התורה או להכניס ספרים משלהן. הקבוצה מקיימת מדי ראש חודש תפילת שחרית בעזרת הנשים של הכותל ולאחריה היא עוברת לרחבת קשת רובינסון בהתאם להחלטת ועדה ממשלתית, כדי לקרוא בתורה ולאפשר למי שרוצה להתעטף בטלית ולהניח תפילין.

בשבוע שעבר, אמר הרב יובל שרלו ל'כיפה' כי המתווה הנוכחי אינו טוב עבור הציבור האורתודוקסי, שכן הוא יוצר רחבה נוספת ומפריד בין ציבור המתפללים. לדעתו אף היה עדיף אם נשות הכותל היו ממשיכות להתפלל בדרכן בעזרת הנשים.