פשרת מועלם: הרבנים סתיו ואליהו לרבנות הראשית

ח"כ שולי מועלם מציעה להריץ את שני הרבנים לרבנות הראשית, כדי לפתור את המשבר הפנימי בתוך "הבית היהודי", בין החרד"לים ו"תקומה" לבין הפלגים המתונים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 30/05/13 17:29 כא בסיון התשעג

פשרת מועלם: הרבנים סתיו ואליהו לרבנות הראשית

ח“כ שולי מועלם, ח“כית מטעם ”הבית היהודי“, מציעה מתווה פשרה לפתרון המחלוקת בתוך הסיעה באשר למרוץ לרבנות.

לפי הצעתה של מועלם, אשר הוצגה על ידה אתמול בישיבת הסיעה, המפלגה תתמוך ברב דוד סתיו ורב שמואל אליהו לרבנות הראשית לישראל - זאת כמענה משותף לפלג החרד“לי ולפלג המתון בסיעה. מדובר בהצעה שעשויה לפתור את המשבר בתוך הסיעה, שכן היא מהווה פתרון בין עמדתם של השרים נפתלי בנט ואורי אורבך המעוניינים לראות את הרב דוד סתיו בתפקיד הרב הראשי, לבין אנשי ”תקומה“ - ובראשם השר אורי אריאל, אשר לא יוכלו שלא לתמוך במועמדותו של הרב שמואל אליהו, מבכירי רבני ”תקומה“, כפתרון ביניים.

הרב שמואל אליהו עצמו אמר אתמול בשיחה עם כיפה כי הוא טרם קיבל החלטה סופית בעניין התמודדותו לרבנות הראשית. עם זאת, הרב אליהו אמר כי הוא מקבל עשרות פניות בנושא - מהמגזר החרדי והדתי לאומי - וכי יקבל החלטה במידה והמהלך יהיה ישים.

פשרה פנימית, ח"כ מועלם (צילום: יחצ)

ח“כ מועלם הסבירה בעמוד הפייסבוק שלה כי חושבת שהרב יעקב אריאל הוא המועמד הנכון לרבנות הראשית, אולם ה“דיל“ להרצתו נפל ולכן היא ”מתייצבת באופן ברור בפני הציבור ומבקשת להביע את תמיכתי ברב שמואל אליהו וברב דוד סתיו. שניהם ראויים לתפקיד וראויים להוביל את נושאי הרבנות והדת במדינה“.

מועלם דחתה את הביקורת על העדרותה מההצבעה בכנסת על ”חוק שטרן“ ואמרה כי ”מכיוון שאינני נוהגת להתחמק מאחריות ומקבלת הכרעות, אני מבקשת להבהיר שלא נכחתי בהצבעה רק מסיבות אישיות ובריאותיות, וכל טענה אחרת איננה אמת“. לדבריה, ”נבחרתי לכנסת לאחר בחירות בפריימריז של הבית היהודי, ומתוך כך נבחרתי בבחירות לייצג את כלל ישראל. כולם שולחיי. כולם. יש בהם כאלה ואחרים מכל גווני ורבדי החברה הישראלית. תפקיד ח"כ מחייב קבלת הכרעות והחלטות בנושאים שונים ומגוונים. בחלק מן הנושאים הללו אני מוצאת לנכון ולראוי להתייעץ עם רבנים ומנהיגים רוחניים, ודאי בנושא כגון בחירת רבנים ראשיים, ובחלק מן הנושאים אני לא מוצאת לנכון לערב אותם. זה בדיוק שיקול הדעת שלי מתי להתייעץ ולערב ומתי לא. זה בדיוק המנדט שלי והבחירה שלי כשליחת ציבור“.

עוד הדגישה מועלם כי ”מאז ומעולם פעלתי למען נשים ואמשיך לפעול בכל הכלים הפרלמנטריים והציבוריים העומדים לרשותי. מלעיזים כאלה ואחרים המנסים בלשון החבר'ה 'לעשות עלי סיבוב תקשורתי' או לגזור עלי קופון, לא יסיטו אותי מהחתירה ליעדים שלשמם נבחרתי“.