פשיטה לילית על ביתו של המחבל שפצע אמש שלושה חיילי צה"ל ליד בית אל

תגובה מהירה של צה"ל, שפשט הלילה בקבטיה על ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי, אתמול ליד בית אל. אחיו של המחבל, שהשתייך למנגנוני הביטחון הפלסטיניים, נעצר והועבר לחקירה

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/11/16 09:01 ל בתשרי התשעז

פשיטה לילית על ביתו של המחבל שפצע אמש שלושה חיילי צה"ל ליד בית אל
הלל מאיר/TPS, צילום: הלל מאיר/TPS

לא חיכו הרבה. מספר שעות לאחר שמוחמד תורכמאן מקבטיה, ירה ופצע שלושה חיילי צה"ל במחסום פוקוס שליד הישוב בית אל, פשטו כוחות צה"ל על ביתו, עצרו אותו ואת אחיו והחרימו את היתרי העבודה שהיו ברשות בני משפחתו.

תורכמאו (25), איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, עבד כמאבטח באחד המשרדים הממשלתיים ברשות הפלסטינית ולשם כך נשא נשק. אתמול, הוא הגיע ברגל למחסום צה"ל, הסמוך גם לכניסה לרמאללה, ופתח באש לעבר החיילים, לוחמי גדוד 202 של הצנחנים השיבו לעברו באש וחיסלו אותו במקום. אחד הפצועים פונה לבית החולים במצב קשה אך בהמשך השתפר מצבו והוגדר בינוני. לפי דיווחים פלסטינים, כוחות ביטחון של הרשות, פשטו על בית המחבל מספר ימים לפני הפיגוע, כשישנה סבירות שהיה להם מידע מודיעיני על כוונתו של תורכמאן ולמרות זאת לא עדכנו את צה"ל, שמצדו לא מאשר את הדיווחים.

(צילום: הלל מאיר/TPS)

מעבר לפיגוע אמש, בשנה האחרונה, בוצעו שלושה פיגועי ירי נוספים ע"י מחבלים שהשתייכו למנגנונים כאלה ואחרים שבאחריות הרשות הפלסטינית. בתחילת השנה, שומרו ונהגו של התובע הכללי ברמאללה, ביצע פיגוע ירי באותו המחסום ופצע שלושה חיילים, כמה שבועות לפני כן, איש מנגנוני הביטחון הפלסטיני ביצע גם הוא ירי על סיור צה"ל, הפעם ללא נפגעים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן