פשיטה ומעצרים בישיבה ביצהר

כוחות משטרה פשטו על ישיבת עוד יוסף חי ביצהר, מסרו צו הרחקה ועצרו שני נערים. ארגון חוננו: "מגנים את הפגיעה בזכויות התלמידים". גורם בישיבה: "אותה התופעה כמו רדיפת המכינה בעלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/17 13:58 כד באדר התשעז

פשיטה ומעצרים בישיבה ביצהר
דובר צהל, צילום: דובר צהל

כוחות משטרה שכללו עשרות שוטרי יס"מ ומג"ב יחד עם בלשי היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י, פשטו הלילה על ישיבת עוד יוסף חי ביצהר, עצרו שני תלמידים והביאו צו הרחקה מנהלי לנער נוסף. כעבור מספר שעות שוחררו העצורים.

השוטרים הגיעו לישיבה בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר והעירו את התלמידים שישנו בפנימיות הישיבה. השוטרים הביאו לאחד הנערים צו הרחקה מנהלי מיהודה ושומרון למשך שלושה חודשים, וכן איסור יצירת קשר עם כ-20 איש. מדובר בנער שהיה מורחק מספר פעמים בשנה האחרונה בצו מנהלי.

במקביל עצרו השוטרים קטין תלמיד הישיבה שהיה לדבריהם דרוש לחקירה. הוא נלקח לחקירה בימ"ר ש"י בסיומה שוחרר בערבות.

בנוסף נעצר קטין מהישיבה במהלך הפשיטה בחשד שתקף שוטרים. התלמידים מצדם סיפרו כי שוטרי היס"מ והמג"ב הפעילו אלימות נגדם, דחפו והיכו נערים. הקטין נלקח לתחנת משטרת אריאל שם נחקר ובסיום החקירה שוחרר למעצר בית.

לאחר מכן בשעות הבוקר הגיעו ערבים מהכפר מדמא בליווי כוחות מג"ב לבצע חריש במורדות הצפוניים של הישוב יצהר. קטין כבן 14 תושב הישוב עוכב בידי השוטרים, לאחר שהללו דרשו שיתרחק מהאזור אך סירבו להראות צו חוקי המעגן את דרישתם. כעבור זמן מה הוא שוחרר בשטח.

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "אנו מגנים בחומרה פשיטות משטרה על מוסדות חינוך באישון לילה. מעירים תלמידים ופוגעים בזכויותיהם כאילו לא היו ילדים ובני אדם בכלל. לא מדובר בפשיטה בגין תיקים חמורים, ועושה רושם שבמשטרה מתייחסים למוסדות חינוך במגזר היהודי בגסות שהיא לא מעיזה להתייחס כלפי ילדים ערבים. כך לא מתנהלת מדינה שרוצה להיות דמוקרטית".

מישיבת 'עוד יוסף חי' נמסר בתגובה: "המחלקה היהודית בשב"כ ממשיכה להתאמץ להפוך בחורים טובים ואיכותיים, למנוקרים לממסד, ולגרום להם להבין שהממסד הקיים רודף אותם רק בגלל המראה שלהם והאמונה שלהם.

גורם בישיבה הוסיף: "אותה תופעה אנו רואים ברדיפת אנשי מכינת עלי, ואנשים וגופים נוספים שמעיזים להביע דעות שאינם עולות בקנה אחד עם הרוחות הנושבות במסדרונות הבג"צ".