"פרשת מגל לא משפיעה על הציבור הדתי כי מגל היה חילוני"

רבה של קרית שמונה, הרב צפניה דרורי מתייחס לפרשת מגל וטוען כי היא אינה קשורה לציבור הדתי לאומי כיוון שמגל היה חילוני

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 06/12/15 09:32 כד בכסלו התשעו

"פרשת מגל לא משפיעה על הציבור הדתי כי מגל היה חילוני"

"פרשת מגל לא משליכה ישירות על כל הציבר הדתי לאומי, שכן מגל היה אדם חילוני ובציבור הדתי לאומי לא מדברים באותה השפה ולא אומרים את אותם הדברים שרחלי רוטנר, שהעלתה את הפוסט הראשון, כתבה שאמר לה", אומר הרב צפניה דרורי, רבה של קרית שמונה וראש ישיבת ההסדר בעיר ל'ישראל היום' בפרשנות מעניינת לפרשת מגל.

לדבריו ההתנהלות בציבור החילוני היא זו שהביאה להתנהגותו של מגל. "הציבור שלנו לא שייך לכך בכלל הוא בעולם אחר. בתרבות החילונית זה לדעתי נפוץ יותר. כל השידורים, כל השירים, הכל מלא בגסות רוח. צריך לראות מה קורה בחופים, מה קורה במועדונים, אנחנו שומעים מה נעשה שם, זה נורא ואיום. איך אנחנו מצפים למשהו אחר?", טוען הרב דרורי.

הוא מדגיש כי למרות הביקורת הנוקבת הוא אינו מנסה להכליל את כל החילונים ואומר כי "יש המון חילונים טהורי לב, צנועים בהתנהגותם, והם צריכים להגיב הם צריכים להתעורר. אני לא מבין את הדבר הזה, איך מעלים על דעתם לחיות באלנבי ולחיות בדרך ישרה?".

לטענתו של הרב דרורי זאת הייתה הסיבה שמלכתחילה מגל בחר להצטרף לבית היהודי. "בגלל זה הוא רצה להצטרף אלינו. אף אחד לא חושב שהוא היה הדתי בבית היהודי. ידעו שהוא נציג הגורמים החילוניים בבית היהודי, אבל הוא באמת רצה להיות אתנו בלב שלם, הוא עזב את חברותו והלך למקום אחר זה מעשה מסוים שמגלה על תום נפש", טוען הרב דרורי ומפריך את תיאוריית הבית היהודי האחיד כפי שבנט ניסה להציג אותו.

הרב דרורי הוסיף, כי לאחר מעשה דמו של מגל כבר נשפך דיו וכי הצטרפותו של מגל לבית היהודי כמוה כהוכחה שהוא התכוון בכנות לעזוב את דרכו וחברתו הישנה ולבחור בהתנהגות טובה יותר.

כזכור, בשבוע שעבר החליט חבר הכנסת ינון מגל לפרוש מתפקידו בכנסת בשל הטענות שהושמעו נגדו בדבר התנהגות לא הולמת ומעשים מגונים לכאורה אותם ביצע כלפי נשים שעבדו איתו בשנים האחרונות.