פרקי אבות וציטוט של הרב טאו: נאומי הבכורה של הח"כים הטריים

חברי הכנסת החדשים של הבית היהודי, ינון מגל ובצלאל סמוטריץ' נשאו אתמול את נאומי הבכורה שלהם בכנסת ופרשו את משנתם כיצד צריכה להראות המדינה. אספנו עבורכם את הנקודות המרכזיות בנאומים ואיזה חבר כנסת בחר לצטט דווקא את הרב צבי טאו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 06/05/15 10:30 יז באייר התשעה

פרקי אבות וציטוט של הרב טאו: נאומי הבכורה של הח"כים הטריים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת החדש מטעם הבית היהודי, ינון מגל, נשא אתמול את נאום הבכורה שלו בכנסת אותו פתח בקריאת המשנה הראשונה בפרקי אבות וסיפר על משפחתו והחינוך אותו קיבל וסיפר שלעת זקנותו של אביו כשהרגיש שחסר לו ידע יהודי ביקש מאביו שילמד עמו את פרשת השבוע והוא הסכים בתנאי שלו היה שילמדו גם שירה עברית.

מגל התייחס גם לדמותה של מדינת ישראל כפי שהוא רואה אותה, "זה לא משנה כמה מצוות אתה או לא עושה ואיך אתה שומר או לא שומר את השבת, שכל אחד יעשה כרצונו זו דמוקרטיה. אבל בפרהסיה זו מדינה יהודית והיא צריכה סממנים כאלה, שונים מכל מקום אחר בעולם ועל כך תהיה גאוותנו. מדינה שכשבאים אליה תיירים הם רואים שבת, בפסח הם מרגישים חג, בערב תשעה באב הכל סגור, פה זה לא אוגנדה".

"יש דת חדשה: הפוליטיקלי קורקט שכל עניינה זה לא לדרוך על מוקשים, אז אני כופר בדת הזו. אני אומר בפשטות: אני אדם ליברלי, מאמין בחופש ובשיוויון, אבל אני קודם כל יהודי", אמר מגל וסיים את נאומו כשחבש כיפה ובירך בשם ומלכות את ברכת שהחיינו.

[embed]

]

נאום בכורה נוסף של חבר כנסת חדש של הבית היהודי, נאומו של בצלאל סמוטריץ' שמילא אותו במקורות חז"ליים מגוונים העוסקים בכיסופים ובקשיים הרבים שעברו על עם ישראל עד שזכה לחיות ולהיות חלק פעיל בתהליך הגאולה. הוא המשיך במילות תקווה על חוסנה הלאומי של מדינת ישראל, על האמונה והביטחון בצדקת דרכה של הגאולה הממשמשת ובאה- מתוך חיבור של העם, לארץ ישראל ולתורת ישראל.

סומטריץ' התייחס גם לתהליכים המדיניים וציין שצריך להתעלות מעל נבואות הזעם של מטפחי הדיכאון הלאומי וקרא להחזיר את זקיפות הקומה, את גאוות היחידה ואת האמונה הגדולה בצדקת דרכה של הציונות. "כאן בארץ ישראל לא תקום חלילה מדינה פלסטינית, לא כי אין לנו פרטנר מתאים... אלא כי זו ארץ שלנו" הוסיף סמוטריץ'.

במהלך נאומו יצא ח"כ סמוטריץ בקריאה לחברי הכנסת להחזיר את אמון הציבור בשוכני משכן הכנסת, על ידי נטילת האחריות והסמכות בהתוויית המדיניות ובניהול שיח מעמיק בנועם ובכבוד הדדי על הנושאים החשובים.

לפני סיום, קרא סמוטריץ' לראש הממשלה לציין את שנת העשור לגירוש מגוש קטיף בסימן 'טעינו-מתקנים'.

[embed]

]

גם חבר הכנסת החדש מטעם מפלגת יש עתיד, חיים ילין, הפתיע כשציטט בנאום הבכורה שלו את ראש ישיבת הר המור, "הרב טאו מדבר על כך שהחקלאות ועבודת האדמה היא מצווה ביהדות, היא ללא ספק גם מצוות הציונות ואל לנו לשכוח זאת. חקלאות זה העיסוק היחיד שלא ניתן לארוז במזוודה", אמר ילין.

[embed]

]

נאום בכורה נוסף של חבר כנסת בן הציונות הדתית היה של רחל עזריה ממפלגת 'כולנו', שדיברה על השבטיות הישראלית והרצון ש"בכל פעם שנקום בבוקר שבט אחר יעלם". היא הצביעה על כך שמערכת הבחירות היא אשליה ורצון שלנו להעלים את האחר או לפחות לחוש לכמה שנים שמשהו "נעלם" אך האחר נמצא כאן ויש לדאוג לו.

[embed]

]