פרס ישראל על מפעל חיים יוענק לרב חיים דרוקמן

שר החינוך אישר את הענקת הפרס לרב דרוקמן, זאת על "פעילותו רבת החשיבות בתחומי חינוך הנוער הדתי-ציוני במדינת ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק 07/03/12 13:26 יג באדר התשעב

פרס ישראל על מפעל חיים יוענק לרב חיים דרוקמן
אתר הכנסת, צילום: אתר הכנסת

שר החינוך, גדעון סער, הודיע היום (ד') כי פרס ישראל למפעל חיים יוענק השנה לרב חיים. בכך אישר שר החינוך את המלצת ועדת הפרס בראשות שופט בית המשפט העליון (בדימוס) יעקב טירקל.

הועדה החליטה להעניק את הפרס לרב חיים דרוקמן "על פעילותו רבת החשיבות בתחומי חינוך הנוער הדתי-ציוני במדינת ישראל. מתוך ראייה ממלכתית היה ממקימי ישיבות ההסדר, המשלבות בין שירות צבאי ללימוד תורה, יזם והקים את הפנימייה הצבאית התורנית לפיקוד, הישיבה הגבוהה "אור עציון" ועומד בראש מרכז ישיבות 'בני עקיבא'".

עוד ציינה הוועדה כי "ברגישותו לאהבת עם ישראל, פעל לקירוב בין חלקי העם, קליטת עלייה והנהגת בית הדין המיוחד לגיור, לרבות גיור קטינים והקמת מערך לקליטת העולים מחבר העמים ומאתיופיה".

"במשך כל השנים פעל ופועל הרב דרוקמן לקירוב בין חלקי העם, מתוך אהבת ישראל אמיתית ובעצם, בכל מסגרות העשייה הרבות המגוונות שלו, דחף הרב תמיד את תלמידיו לשילוב של תורה ארצישראלית שמביאה לידי מעשה בחיי היום-יום ובהתערות בחברה הישראלית על כל חלקיה", נטען בנימוקי הפרס.

כמו כן הודגש כי הרב דרוקמן "מהווה אוזן קשבת וראש גשר לכל חלקי העם, כפי שניתן לחוש במגוון הנשים והאנשים שמתדפקים על דלת ביתו ומשרדו בכל שעות היום והלילה. הרב מעורב בפתרון סכסוכים עמוקים העומדים בלב החברה הישראלית, בתחומי הדת והמדינה, פוליטיקה ומערכת היחסים בין חלקי החברה השונים, ומהווה כתובת למנהיגי המדינה לעצה ותושייה".

הפרס השנה יוענק, כמו כן, גם למר עזריה אלון.