פרסם את מספר הטלפון של עודד גז וקיבל תלונה

קפלן פרסם פוסט בפייסבוק עם מספרו של גז בעקבותיו קיבל סרבן הגט מאות טלפונים וסמסים. קפלן: "תלונה שמטרתה להלך אימים ולהביא להשתקה של הקולות הקוראים לו להעניק גט"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 14/09/16 10:48 יא באלול התשעו

פרסם את מספר הטלפון של עודד גז וקיבל תלונה
דוברות בתי הדין, צילום: דוברות בתי הדין

סרבן הגט המוכר עודד גז הגיש תלונה בוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין נגד עו"ד אלעד קפלן, היועץ המשפטי של ארגון "עתים" וממונה על מדיניות ציבורית ומשפטית בארגון.

לטענת גז קפלן פירסם פוסט בפייסבוק בו קרא לציבור להטריד את גז עד שייתן גט לאישתו וצירף אל הפוסט את הטלפון שלו. לטענת גז הפוסט גרם לעשרות שיחות והודעות טקסט זועמות להישלח אליו.

גז, מרצה לשעבר באוניברסיטת בר אילן וכן באוניברסיטת תל אביב, טוען כי קפלן הטריד אותו ומעשיו מהווים "הטרדה ועבירה פלילית על פי סעיף 30 של חוק התקשורת". גז אמר כי מדובר ב"התנהגות הפוגעת במקצוע עריכת דין ואשר איננה הולמות את מקצוע עריכת הדין".

בשיחה עם 'כיפה' אמר קפלן כי "יש כאן ניצול ציני של כללי האתיקה של לשכת עורכי הדין על ידי האדם הכי לא 'אתי' שאפשר להעלות על הדעת. לאף אחד אין שום רצון להטריד את גז. ההפך הוא נכון. בהתאם לפסיקת בית הדין, ישנם אזרחים רבים המבקשים ממנו להפסיק את מסכת ההטרדה והפגיעה באשתו על ידי כך שייתן לה סוף כל סוף גט".

קפלן אומר כי "יש לי אמון מלא בלשכת עורכי הדין שלא תאפשר לתלונות שכל מטרתן להלך אימים ולהביא להשתקה לפגוע במאבק למען מסורבות הגט". הבוקר כתב בעמוד הפייסבוק שלו "סרבן הגט המפורסם במדינה, עודד גז, שמעגן את אשתו כבר 4 שנים, הגיש נגדי תלונה. הוא טוען שהטרדתי אותו. אומרים שהוא מבין דבר או שניים בהטרדה"

קפלן אמר הבוקר לאתר 'וואלה' כי עודד גז הוא "עבריין, סרבן גט, שברח לחו"ל ולא מזמן נעצר בבלגיה על פי בקשת הסגרה של ישראל". קפלן מלווה את ארגון עתים מאז 2012. הארגון מעניק ייעוץ והכוונה בשירותי הדת בישראל ובין היתר מעניק ייעוץ וליווי משפטי וייצוג בבית הדין הרבני למסורבות גט.