פרסום ראשון: 56 אחוזים מתושבי יצהר נגד פגיעה בכוחות צה"ל

על רקע מעצרה של תושבת יצהר, שאמרה שמותר לזרוק אבנים גם במחיר פגיעה קטלנית בחיילי צה"ל, מתפרסמים ב'כיפה' לראשונה תוצאות הבחירות בנוגע לעמדת היישוב לגבי תג מחיר בחיילים

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 07/05/14 08:52 ז באייר התשעד

פרסום ראשון: 56 אחוזים מתושבי יצהר נגד פגיעה בכוחות צה"ל
דובר יצהר, צילום: דובר יצהר

לאחר גילויי האלימות נגד כוחות צה"ל שיצאו מהיישוב יצהר החליטו ביישוב לקיים בחירות דמוקרטיות בשאלה האם פעולות אלה לגיטימיות. בתוצאות המתפרסמות ב'כיפה' לראשונה יוצא כי רוב תושבי יצהר תומכים בעמדה המתנגדת לפגיעה בכוחות הביטחון ברחבי היישוב.

בשבוע החולף קיימו ביישוב יצהר בחירות דמוקרטיות בפיקוח רו"ח איתמר כהן, שנועדו לתת למזכירות היישוב מנדט בנוגע לעמדתם כי "הישוב יצהר מתנגד לפגיעה בכוחות הביטחון ברחבי היישוב. גבולות המאבק הציבורי, במסגרת מאבקים לגיטימיים כנגד דורסנות השלטון (במידה ומתרחשת) יוכרעו ע"י מזכירות היישוב (או ועדה שתתמנה על ידה). הכרעות מעשיות להן היבט הלכתי ייקבעו בהתאם לפסיקותיו ההלכתיות של רב היישוב".

54% מתושבים יצהר הצביעו כי הם נגד פגיעה בכוחות הביטחון, ובכך הכריעו לתת מנדט למזכירות היישוב ולרב דודקביץ' רב היישוב. מתוך 364 שביו רשומים בספר הבוחרים נגשו להצביע 202 תושבים כאשר כולם הצביעו בעד ואף לא קול אחד נגד. יתר התושבים, 162 במספרם, בחרו שלא להגיע להצביע ויתכן כי זהו גם מספר התושבים אשר תומך בגילוי אלימות כלפי כוחות הביטחון בניגוד למרבית היישוב.

במכתב פנימי שהפיצה מזכירות יצהר לתושבי היישוב כתבה כי "אנו שמחים על כך שהתקבלה הכרעה יישובית בנושא משמעותי זה ומודים לכל מי שהשתתף בהצבעה. מכיוון שכך אנו מבקשים ודורשים מכלל התושבים - לכבד את הכרעתם של רוב הציבור ולפעול במרחב היישוב רק באופן שעולה בקנה אחד עם ההחלטה".

נוכח פעילותה של קבוצה ביישוב המתנגדת לעמדת הרוב, כתבה המזכירות לתושבים כי "כפי שכולנו יודעים וחשים, בתקופה האחרונה היישוב יצהר עומד בניסיון גדול בצורך של בירור פנימי עמוק, על מנת לשמור על יישובנו האהוב כמקום בו יוכלו להתגורר כלל תושבי היישוב מתוך רעות, שכנות ומכנים משותפים רבים. אנו קוראים לציבור היקר והאהוב, אנא, קחו אחריות אישית על השיח הציבורי. גלו את עוצמותיכם האישיות, להבין ולהפנים כי אנשים אחים אנחנו ועל כל אחד ואחד מאיתנו, וגם עלינו כהנהגה, מוטלת אחריות כבדה לקידום השלום והרעות, כי בנפשנו היא".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il