פרסום ראשון: רבני "הקו" פנו לנתניהו בדרישה למנוע גיוס חובה לחרדים

בכירי רבני ישיבות "הקו" ובראשם הרב צבי טאו והרבנים שטרנברג ואבינר, פנו לראש הממשלה וקראו לו שלא לגייס בכפייה את תלמידי הישיבות החרדיות לצה"ל, מחשש לפגיעה במעמד התורה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/07/12 10:19 כב בתמוז התשעב

פרסום ראשון: רבני "הקו" פנו לנתניהו בדרישה למנוע גיוס חובה לחרדים
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

מכתב הרבנים נגד שיוויון בנטל: בכירי רבני ישיבות "הקו" פנו במכתב רשמי לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה שלא לגייס בכפייה תלמידי ישיבות חרדיות, אלא לעשות זאת מתוך הסכמה והתחשבות בערך לימוד התורה ובשילובם של החיילים החרדים בצה"ל.

על המכתב חתומים הרב צבי ישראל טאו, נשיא ישיבת "הר המור", ראשי הישיבה הרב עמיאל שטרנברג והרב מרדכי שטרנברג, הרב שלמה אבינר, הרב צבי קוסטינר, הרב ישעיהו דורון והרב מיכה הלוי, רבה של פתח תקווה.

הרבנים כותבים במכתבם כי "הרצון לשלב את כולם במערכות השונות של חיינו בארצנו, במערכות הצבאיות ובמערכות המשקיות - כלכליות, צודק ומובן. כולנו, שעמדו רגלינו בהר סיני, חייבים במשא העם הזה". עם זאת, הם מדגישים כי "בניין התורה בארצנו, שב"ה הלך והתעצם לברכה מאז קום מדינתנו, הוא מיסודי בניין עמנו מאז ומעולם, ומיסודי בניין תחיית עמנו בארצנו. הישיבות הקדושות ובני התורה היקרים, הם העמודים של חיינו וחלילה חלילה לפגוע בהם".

"כפיה מכל סוג שהיא לא תביא לאף אחד מאיתנו את הפירות המבוקשים", כותבים הרבנים, "רק בהסכמה בין ראשי הישיבות המופקדים על המערכת התורנית החיונית הזאת, ובין אנשי הציבוריות המופקדים על המערכות האחרות, תביא מתוך סבלנות והערכה הדדית לתיקון סדרי חיינו באופן ישר וצודק".

הרבנים טוענים במכתבם כי "יש לבוא להסדרים שונים, שיאפשרו את השילוב במערכות השונות לאלו שאין תורתם אומנותם, ולפתח מסלולי שילוב צבאיים שהשירות בהם יהיה מתאים לאורחות חיינו הקדושים והטהורים".