פרסום ראשון: מרד רבנים? רק 20% מהרבנים מילאו את דו"ח הפעילות החדש

כחלק מרפורמת המשרד לשירותי הדת התבקשו הרבנים למלא דו"ח פעילות חודשית אך 80% לא נענו לדרישה. המשרד לשירותי דת: לאחר תקופת ההרצה רבנים שלא יגישו את הטופס לא יקבלו שכר

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 07/05/14 11:38 ז באייר התשעד

פרסום ראשון: מרד רבנים? רק 20% מהרבנים מילאו את דו"ח הפעילות החדש
Shutterstock, צילום: Shutterstock

מידע פנימי שהגיע לידי כתב 'כיפה' על ידי ארגון "אמונת חכמים" חושף את משמעות הביקורת הרבנית על דו"ח דיווח פעילות הרבנים כחלק מהרפורמה החדשה של המשרד לשירותי דת. על פי המידע, רק 20% מהרבנים הפועלים תחת המשרד לשירותי דת שתפו פעולה עם המשרד ומילאו את הדו"ח כדרישת המשרד. 80% מהרבנים החליטו שלא לשתף פעולה ולא למלא את הדו"ח.

כחלק מרפורמת שירותי הדת החדשה שמנהיג המשרד לשירותי דת התבקשו הרבנים הפועלים תחת המשרד למלאת דו"ח פעילות חודשית. חרף הקפאת הרפורמה על ידי צו בית משפט, ערב חג הפסח קיבלו הרבנים בקשה בהולה ב'דואר 24' מהרב חזקיהו סאמין, מנהלת מחלקת רבנות במשרד לשירותי דת, בה נדרשו למלא את דו"ח דיווח הפעילות על פי הוראת חוזר מנכ"ל המשרד לשירותי דת, אולם, רק מעטים מהם ענו לדרישת המשרד.

מידע פנימי שהגיע לכתב כיפה מגלה כי מתוך 267 רבנים אליהם נשלחה הבקשה למלאת את דו"ח דיווח הפעילות החדש, רק 54 רבנים ניאותו לדרישת המשרד לשירותי דת ומילאו את הדו"ח. 213 רבנים בחרו שלא לשתף פעולה עם המשרד לשירותי דת ולא למלאת את הדו"ח חרף דרישתו של הרב סאמין.

תגובת המשרד לשירותי דת:

מבדיקה שערכנו עולה כי קיימת אי בהירות טכנית בנוגע לאופן מילוי הטופס. מאחר ומדובר בתקופת הרצה של הטופס אין הדבר מעיד כלל וכלל על הסכמה או אי הסכמה בנוגע למהלך ההכרחי שמבצע המשרד. הראייה לדבר היא מספר הרבנים המביעים את תמיכתם לצד מספרם הקטן של הרבנים אשר שמם הופיע בעתירה לבית המשפט.

עם זאת, נציין שלאחר תקופת ההרצה רבנים שלא יגישו את טופס הדיווח לא יהיו זכאים לקבל שכר.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il