פרסום ראשון: מארבע יוצאת אחת- מהפיכה במכללות הדתיות לחינוך

ארבע המכללות הדתיות לחינוך תלפיות, שאנן, חמדת הדרום וגבעת וושניגטון מקיימות בימים אלו מהלכים לחיבור למכללה אחת, תחת הנהלה אחת שתפעל כארבע 'סניפים'. עדיין לא הוסכם מי יעמוד בראש המכללה המאוחדת

חדשות כיפה משה מאירסדורף 27/12/16 16:42 כז בכסלו התשעז

פרסום ראשון: מארבע יוצאת אחת- מהפיכה במכללות הדתיות לחינוך
יחצ, צילום: יחצ

בפגישה שנערכה בימים האחרונים בין סגנית יו"ר המל"ג ד"ר רבקה ודמני ונשיאי מכללות תלפיות, שאנן, חמדת הדרום וגבעת וושינגטון ובהשתתפות ראש החמ"ד ד"ר אברהם ליפשיץ, הוחלט כי ארבעת המכללות צפויות להתאחד יחדיו כחלק מהרפורמה הצפויה לאיחוד המכללות לחינוך.

על פי החלטה זו הקמפוסים הראשיים יתקיימו בגבעת וושינגטון ותלפיות לצד שלוחות שאנן בצפון וחמדת הדרום בדרום. במהלך הדיון בירכה ד"ר ודמני את ראשי המכללות והדגישה כי תבדוק את ההיבטים המשפטיים הכרוכים בנושא, כאשר שאלות רבות עדיין נותרו פתוחות כדוגמת נושאי המשרה העיקריים והגורם המרכזי שיעמוד בראשות המכללה המאוחדת שתהפוך למעשה למכללה הגדולה בחמ"ד.

כיום מנהלים בפועל את עולם ההשכלה הגבוהה יו"ר המל"ג השר בנט, סגניתו ד"ר רבקה ודמני ויו"ר הות"ת פרופ' יפה זילברשץ, כולם אנשי הציונות הדתית. נראה כי העיתוי שבו יצא מהלך האיחוד לפועל הינו קריטי לשמירה על הצביון הדתי של המכללות.

בשנה האחרונה נשיאי מכללות רבות הביעו מורת רוח קשה מהמהלך שהשאיר שאלות פתוחות דוגמת האופציות לחיבור בין מכללות דתיות לכלליות או לחילופין התמזגות עם אחת הפקולטות לחינוך באוניברסיטאות, דבר שעל פי המתנגדים היה פותח פתח לחוגים נפרדים במכללות ולהתערבות בתכנים הנלמדים.