פרסום ראשון: לראשונה זה עשור ימונו רבני התיישבות חדשים

לאחר למעלה מעשור של מחלוקות שונות עם משרד המשפטים צפוי המשרד לשירותי דת להוציא קול קורא למינוי עשרות רבנים לתפקידי רבני התיישבות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/01/14 19:17 ו בשבט התשעד

פרסום ראשון: לראשונה זה עשור ימונו רבני התיישבות חדשים
אתר מרכז ישיבות בני עקיבא, צילום: אתר מרכז ישיבות בני עקיבא

המשרד לשירותי דת צפוי להוציא בקרוב קול קורא למינוי עשרות רבנים לתפקידי רבני התיישבות זאת לאחר עשור של מחלוקות עם משרד המשפטים בנושא.

המינויים, אשר צפויים להביא לראשונה זה עשור רבנים חדשים למושבים, לקיבוצים וליישובים שיתופיים במועצות אזוריות. נתקעו בבג"צ ובמחלוקות עם משרד המשפטים ויצאו לדרך בקרוב לאחר שנים בהם לא בוצעו מהלכים משמעותיים במועצות הדתיות שבתחומם.

בישראל פועלים כיום 207 רבני שכונות כשכל רב אמור לתת שירות ל-2800 תושבים. ב - 2010 חשף מבקר המדינה דאז השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס כי בפועל הממוצע עומד על רב שכונה לכל 19 אלף איש. עוד מצא המבקר כי המשרד לשירותי דת מעולם לא הגדיר את תפקידם ואת החובות הכרוכות בו. עם זאת, במאי האחרון פורסם כי סגן השר לשירותי דת אלי בן דהן פועל לרפורמה בתבנית רבני השכונות ובעתיד יוחלפו רבנים אלו ברבני קהילות. יש להניח כי המינויים, לאחר עשור בו לא מונו רבנים כלל, הוא השלב ההתחלתי של רפורמה זו.

״לשמחתנו, לאחר שצוות ההנהלה הנוכחי במשרד בראשות סגן השר הרב אלי בן דהן שם את נושא הרבנים בהתיישבות בראש סדר העדיפויות שלנו אנו קרובים למינוי רבנים ביישובים בהתיישבות לאור דרישה מהשטח״ מציין אלחנן גלט מנכ״ל המשרד לשירותי דת