פרסום ראשון: כך מתכנן אריה קינג לייהד את ירושלים

תוכנית מסודרת של אריה קינג ושמואל שקדי, ראשי רשימת "ירושלים מאוחדת" המתמודדת בבחירות המקומיות בירושלים, מציע תוכנית סדורה ורבת-שלבים לייהוד הבירה הישראלית, בעיקר באמצעות עידוד בנייה ודיור

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 30/09/13 20:27 כו בתשרי התשעד

פרסום ראשון: כך מתכנן אריה קינג לייהד את ירושלים

רשימת "ירושלים מאוחדת“ בראשות שמואל שקדי ואריה קינג יצאו בימים האחרונים בקמפיין חוצות חדש לאחר האיחוד ביניהם תחת הכותרת "לייהד את ירושלים! - לייהד בבניה ולייהד בתורה - הכיפות הסרוגות בעירייה".

ואולם, מאחורי הקלעים, על פי תוכנית מסודרת שהגיעה לידי כיפה, מתבררים הצעדים הברורים בהם מתכוון לנקוט קינג, זאת במטרה סופית: לייהד את הבירה היהודית, בעיקר באמצעות בניית פרויקטים חדשים ושיפור מבנים קיימים.

על פי תוכנית קינג, מתכוונת מפלגת ”ירושלים מאוחדת“ לקדם בנייה מאסיבית בכל העיר, בעיקר בשכונות התפר: בשכונת עטרות, תוכנית בנייה של כ- 10,000 יחידות דיור, 700 יחידות דיור בשכונה החדשה בשער המזרח - בין הגבעה הצרפתית לE1 ועוד כ- 1000 יחידות דיור בין וואלגה למלחה של 1,000.

במסמך פנימי מציינים קינג ושקדי כי כחברי מועצת עיר, במידה וייבחרו, הם מתכוונים לעודד בניה על פי "תמא 38" של פינוי בינוי בדגש על שכונות התפר: שכונת נווה יעקב, שכונת גילה, תלפיות מזרח וארמון הנציב. ”מדובר בשכונות בהם מתגוררת אוכלוסיה שזקוקה לכך מאחר ומדובר בהקלות של התוכנית שתגדיל את יחידות הדיור“, הם מציינים.

עוד הם מתכוונים לעודד בניית ”מרפסות סוכה“ שיאפשרו ליהודים דתיים לגור בכל שכונה בעיר, זאת מפני שכיום ישנן שכונות שאסור לבנות על פי תוכנית המתאר מרפסות סוכה. ”כך דתיים יגורו בכל שכונה ולא כפי היום שיש שכונות שיהודים דתיים לא יכולים לגור בהם“, הם כותבים.

במקביל, מתכוונים השניים לקדם זירוז מתן היתרי בניה. ”כיום, הערבים בונים בשנה בין 600 ל-700 יחידות דיור לא חוקיות ומעבר לזה הם מקבלים בין 400 ל- 500 יחידות דיור על פי התרי בניה. לעומת זאת, יהודים מקבלים היתרי בניה רק ל- 600 עד 700 יחידות דיור. יש כאן פער עצום ועל כן אנו נקל ככל שניתן על בניה על פי היתר לכל אזרח מתוך הנחה שדווקא יהודים ינצלו את אותם הקלות שניתן להם“, הם מציינים.

בין היתר מבקשים השניים לפעול במקביל גם להשוואות תקציב התרבות העירונית לתקציב "תרבות תורנית" ול"תרבות מורשת ישראל ". כיום עיקר התקציב העירוני מופנה לאירועי לתרבות כללית כמו פסטיבלים, מרתונים ואירועי ספורט. ”בדרך זו נפגין את החיבה היתרה שיש לנו לתרבות היהודית בירושלים ולא רק לתרבות החילונית והזרה“, הם קובעים.

במסמך, מציינים השניים כי בכוונתם לקדם מימון עירוני של אירועים ”לחיזוק הזיקה היהודית לירושלים“, כמו אירועי "סיבוב שערים" מידי חודש בחודשו סביב שערי הר הבית, "ריקוד דגלים" שלא ממומן כיום על ידי העירייה, למרות שהוא מביא עשרות אלפי יהודים לעיר, צעדת תשעה באב ועוד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן