פרסום ראשון: יתד נאמן פרסמו מידע שגוי, הרב אריה שטרן מאיים בתביעה

פרופסור אביעד הכהן שלח מכתב להנהלת העיתון החרדי יתד נאמן, לאחר שהאחרונים פרסמו לטענתו ציטוטים בשם הרב שטרן, המועמד לרב העיר ירושלים, בעוד שבפועל הציטוטים הגיעו מרב אחר

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 10/07/14 23:39 יב בתמוז התשעד

פרסום ראשון: יתד נאמן פרסמו מידע שגוי, הרב אריה שטרן מאיים בתביעה
יחצ, צילום: יחצ

בשבוע שעבר פרסמו אנשי יתד נאמן כתבה גדולה אודות הרב אריה שטרן, ראש מכון 'הלכה ברורה' המתמודד על תפקיד הרב הראשי האשכנזי בירושלים. בכתבה פתחו בהסבר ואמרו "תדהמה גדולה נפלה השבוע, כשהתברר שישנם גורמים חרדיים הפועלים לבחירתו של הרב אריה שטרן, מועמד הציבור הדת"ל לכהונת רבה של ירושלים, ואף הביעו את תמיכתם באופן פומבי בכלי התקשורת, כאשר במקביל פורסם אודות הסכם רשמי שנחתם בין הצדדים. מסע בעקבות עמדותיו והתבטאויותיו של הרב שטרן בנושאים הלכתיים עקרוניים ביותר, כשהרב שטרן לא מתנער מהדברים החמורים המובאים בשמו".

הכתבה עוסקת בהתבטאויות שונות לכאורה של הרב שטרן, העוסקות במגוון נושאים. רוב הנושאים בהם עוסק הרב שטרן לכאורה הינם נושאים אשר רוב הדתיים הלאומיים יעמדו מאחוריהם. עם זאת יש בעיה אחת קטנה.

היום (ה') שיגר פרופסור אביעד הכהן, ראש מכללת שערי משפט המייצג את הרב אריה שטרן, מכתב לפני תביעה להנהלת יתד נאמן, כשהוא דורש לפרסם הודעת תיקון. הסיבה: יתד נאמן פרסמו את הדברים כמצוטטים מפי הרב אריה שטרן, כשבפועל מדובר באריה שטרן אחר.

"בשבוע האחרון פרסמתם בעיתונכם "יתד נאמן" - והדברים פורסמו גם באתר האינטרנט "כיכר השבת" - דברים שנועדו להכפיש את שמו של מרשי", פותח פרופסור אביעד הכהן. "דברים אלה באו בהמשך לדברים קודמים שמיועדים לסכל את בחירת מרשי כרבה הראשי של ירושלים”.

"באופן מגוחך, ולמרבה הבושה והמבוכה, ייחסתם למרשי דברים שמעולם לא נאמרו או נכתבו על ידו”, ממשיך פרופסור הכהן. "לשם הדוגמא בלבד אציין כי דברים שצוטטו על ידכם ממאמרים שפורסמו בבטאון רבני "צהר" לא נכתבו כלל על ידי מרשי אלא על ידי אדם אחר הנושא אותו שם, וכדי ביזיון וקצף”.

"כמנהגכם בהזדמנויות אחרות, לא טרחתם לעשות את הדבר המינימאלי שמתבקש מכל איש הגון, והוא לפנות למרשי קודם פרסום הדברים ולבחון האם דברים שיוחסו לו אכן נאמרו על ידו. במקום זאת הסתפקתם, ככל הנראה, בשיטוט אקראי באינטרנט (שבהקשרים אחרים הנכם מנהלים מלחמת חורמה נגד השימוש בו), בדליית מידע אקראי ממנועי חיפוש, והתוצאה בהתאם”, מוסיף הכהן וכותב. "על פני הדברים, הדבר מעיד כמאה עדים על רצונכם להכפיש את שם מרשי בכל מחיר, מבלי לבדוק ולו בדיקה ראשונית את נכונות הדברים או אמיתתם. מה לנו כי נכביר מילים והרי תוכן הכתבה מדבר בעד עצמו”. עוד הוא מבהיר כי "חומרה מיוחדת יש לפרסום נוכח עיתוי פרסומו שנועד, על פניו, לפגוע בסיכויי מרשי להיבחר כרב העיר ירושלים”.

פרופסור הכהן דורש כי תפורסם בעיתון יתד נאמן הודעת תיקון "בנוסח שיאושר על ידי מרשי אשר יבהיר, בין היתר כי בפרסום האמור לא היה אמת, וכי הנכם חוזרים בכם מכל הדברים שנכתבו בפרסום ביחס למרשי”. עם זאת, הוא מבהיר "למותר לומר שאין בכל האמור לעיל כדי לוותר על טענה מטענות מרשי, והוא שומר לעצמו את הזכות לנקוט בכל ההליכים, לרבות הגשת תביעת דיבה ודרישה לפיצויים נגד העיתון, עורכו, כותב הדברים וכל מי שהיה מעורב בפרסום”.