פרסום ראשון: הרב הראשי יוסף נגד הצעת החוק של ח"כ לביא

הרב יוסף שיגר מכתב לשרת המשפטים ציפי לבני, בו הוא טוען כי הצעת החוק המבקשת לעצור את "מרוץ הסמכויות" - תביא בפועל לסיבוכים ונזקים רבים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/12/13 21:04 ט בטבת התשעד

פרסום ראשון: הרב הראשי יוסף נגד הצעת החוק של ח"כ לביא
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, מותח היום (ה‘) ביקורת חריפה נגד הצעת החוק של ח“כ עליזה לביא, המבקשת לבטל את הסמכות הכפולה בין בתי הדין הרבניים לבין בתי המשפט לענייני משפחה.

הצעת החוק של לביא קובעת כי תיק הגירושין ייפתח אך ורק בהסכמה של שני הצדדים ובמידה ולא תהיה הסכמה, ידון התיק בבית משפט לענייני משפחה. ההצעה עוררה משבר קואליציוני מול ”הבית היהודי“, בשל העובדה שסגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, מתח ביקורת על ההצעה - שתובא ביום ראשון הקרוב לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה.

היום טוען הרב יוסף, המשמש כנשיא בתי הדין הרבניים, כי ”מערכת בתי הדין הרבניים מתנגדת באופן נחרץ להצעת החוק הזו“. במכתב ששיגר לשרת המשפטים ציפי לבני, שהגיע לידי כיפה, כותב הרב יוסף: ”ההצעה המדוברת פוגעת באופן חריף בסמכויות בתי הדין הרבניים ועלולה להביא לקשיים וסיבוכים רבים בשטח המורכב מאוד של דיני משפחה בישראל“.

הרב יוסף טען במכתבו כי למרות ”מרוץ הסמכויות“ הקיים במציאות הנוכחית, הרי שכמעט ואין התנגשויות בין בתי הדין הרבניים לבין בתי המשפט לענייני משפחה. לדבריו, ה“מרוץ“ נמצא ”בשולי השוליים“. כך למשל מביא הרב יוסף, כדוגמה, את העובדה שבשנת 2012 נתן בג“ץ פסקי דין ב-49 עתירות נגד בתי הדין הרבניים והתקבלה בפועל רק עתירה אחת.

”ניתן לקבוע בוודאות כי רב הנזק על התועלת“, טען הרב הראשי, שקרא ללבני ”שלא ליתן יד לצמצום סמכויות בתי הדין הרבניים ולא לערוך כל שינוי בסמכויות - אלא בדרך של הסכמה והבנה“.