פרסום ראשון: הסכם פשרה בסוגיית תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך

הרב הראשי עמאר גישר בין מובילי תוכנית הלימודים החדשה לבין מתנגדיה מישיבות "הקו". הוחלט כי אל ועדת המקצוע המפקחת על התוכנית יצורפו רבנים מטעם "הקו", במתכונת ניסיון למשך שנה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/07/12 19:45 י באב התשעב

פרסום ראשון: הסכם פשרה בסוגיית תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך
יחצ, צילום: יחצ

האם פולמוס התנ"ך מגיע לרגיעה? ביום חמישי האחרון התקיימה ועידת פסגה בלשכתו של הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, בניסיון להרגיע את הרוחות בין מובילי למתנגדי תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך.

לכיפה נודע כי בפגישה השתתפו הרבנים יעקב אריאל, חיים דרוקמן, ישעיהו הדרי ואיתן אייזמן - אשר הובילו ואישרו את התוכנית החדשה, מול רבנים בכירים מישיבות "הקו" וביניהם גם הרב מישאל רובין. בפגישה נכחו נציגי החמ"ד ובראשם יו"ר החמ"ד, אברהם ליפשיץ.

הפגישה כונסה לבקשתו של הרב שלמה עמאר אשר ביקש להיוועד עם הצדדים ולהגיע להבנות בסוגיית הביקורת שנמתחה על תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך, אותה מוביל החמ"ד. לאחר דיון ארוך שהתקיים בין הצדדים, שארך כשלוש שעות, סיכם הרב הראשי עמאר כי "תוכנית הלימודים ותכני הלמידה הקיימים כיום באתר החמ"ד - מכוונים לחינוך ולתורה וליראת שמיים על פי הנחיות הרבנים".

כהחלטת פשרה בין הצדדים, הציע הרב הראשי כי אל ועדת המקצוע המפקחת על תוכנית הלימודים, יצורפו שלשה נציגים מקרב רבני "הקו" והחרד"ל. שלושת הרבנים יתמנו על פי החלטתם של הרבנים דרוקמן, אריאל והדרי - מתוך רשימה של רבנים ואנשי חינוך שיוצעו על ידי בעלי הביקורת על התוכנית. כמו כן הוחלט כי מאמרים ותכנים אשר לגביהם לא תתקבל הסכמה בועדת המקצוע - יועברו לעיונם של הרבנים אריאל, דרוקמן והדרי - ובמידת הצורך גם להחלטתו של הרב הראשי עמאר.

"מכאן ואילך ייערך כל דיון בנושא התוכנית מתוך כבוד הדדי ומתוך נועם הליכות וסבר פנים יפות", קבע הרב הראשי בתום הפגישה, שציין כי ההסכמות ההדדיות יתקבלו במתכונת ניסיון למשך כשנה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן