פרסום ראשון: הסכם אחדות בין ”הבית היהודי“ - ”תקומה“

מפלגה מאוחדת: העשירייה הראשונה של המפלגה תחולק בין שישה נציגים ל“בית היהודי“ לבין ארבעה נציגים ל“תקומה“. את המפלגה המאוחדת יוביל בנט ואחריו אורי אריאל, סלומינסקי, הרב בן דהן, שקד ואורבך

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/11/12 21:00 טו בכסלו התשעג

פרסום ראשון: הסכם אחדות בין ”הבית היהודי“ - ”תקומה“
יחצ, צילום: יחצ

”הבית היהודי“ ו“תקומה“ חתמו הערב (ה‘) על הסכם מסודר במסגרתו ירוצו שתי המפלגות לכנסת ה-19. במסגרת ההסכם, שגובש בשבועיים האחרונים ב-12 פגישות שהתקיימו בין נציגי שתי המפלגות, הוסכם כי העשירייה הראשונה של המפלגה המאוחדת תחולק ביחס של שישה נציגים ל“בית היהודי“ וארבעה נציגים ל“תקומה“.

על פי ההסכם, יו“ר הרשימה והשר הבכיר יהיה נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“. בתפקיד הבכיר אחריו יכהן יו“ר ”תקומה“, ח“כ אורי אריאל. ניסן סלומינסקי יאייש את המקום השלישי ברשימה ואחריו: הרב אלי בן דהן, איילת שקד, אורי אורבך, זבולון כלפא, אבי וורצמן, מוטי יוגב, אורית סטרוק, יוני שטבון, שולי מועלם, הלל הורוביץ, ג‘רמי גימפל ונחי אייל.

("הבטחנו אחדות, וקיימנו". בנט ואריאל, הערב. צילום: יחצ)

עוד נקבע בהסכם כי יתקיים מיזוג בין המפלגות לאחר הבחירות. על איוש תפקידי הסיעה - ובהם יו"ר הסיעה ובא כוחה - יוחלט בהמשך על ידי כלל חברי הסיעה. בנט אמר במעמד החתימה על ההסכם כי "משהו חדש התחיל הערב. הודענו על כוונתנו לפעול ככל יכולתי למיזוג של שתי המפלגות וריצה משותפת בבחירות. הערב אני שמח לבשר כי עמדנו בהבטחתנו. יחד עם חברי, ח"כ אורי אריאל וצוותו, הצלחנו לגבש נבחרת מנצחת שמשקפת נאמנה את מגוון האוכלוסיות בקרב הציבור הישראלי ומאפשרת לכלל עם ישראל לראות בבית היהודי - את ביתם שלהם".

ח“כ אריאל ציין כי ”היום אנחנו יוצאים יחד לדרך חדשה ומאוחדת, שתגבש סביבה את כל הגוונים בציונות הדתית. יחד נוביל מהפכה אמיתית מתוך רצון לבנות עתיד חזק למדינה, ומתוך אהבת ישראל לכלל גווני העם“.

את המגעים הובילו בכירים משתי המפלגות: את ”תקומה“ ייצגו במשא ומתן נחי אייל, מנכ“ל ”האיחוד הלאומי“ שנבחר לרשימת המפלגה לכנסת, ונתן (נוס) נתנזון, מפעיליה הוותיקים והמרכזיים של ”תקומה“. מצד ”הבית היהודי“ ישבו אל השולחן מנהל הקמפיין של המפלגה, משה קלוגהפט, וראש המטה של בנט בבחירות, ניר אורבך, לשעבר מנכ“ל ”מפעלות הציונות הדתית“.

מי שנותר מחוץ להסכם האחדות הוא ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, שהודח מראשות "תקומה" וירוץ לבדו לכנסת הבאה, בשיתוף תנועת "ארץ ישראל שלנו". גם חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי ירוצו לבחירות במפלגה נפרדת - "עוצמה לישראל" - שתהווה סמן ימני בכנסת הקרובה.