פרסום ראשון: בקרוב מפלגה דתית חדשה

"ישראל ייעודית" תבקש להוביל את ענייני המדינה על פי תפיסה תורנית. הקמפיין יתבסס על הרשתות החברתיות, "כמו ההפיכות במדינות ערב"

חדשות כיפה אורי פולק 12/07/11 15:02 י בתמוז התשעא

פרסום ראשון: בקרוב מפלגה דתית חדשה

מפלגה דתית חדשה מבקשת להציב אג'נדה דתית שתוביל את ניהול ענייני המדינה - כך נודע לכיפה. המפלגה, "ישראל ייעודית", תחל בימים הקרובים בקמפיין המתבסס על אתרי האינטרנט והרשתות החברתיות, לגיוסם של כ-30,000 מתפקדים, זאת כשלב מקדים בטרם יוקם מרכז המפלגה אשר יקיים פריימריז לבחירת רשימתה לכנסת, לקראת הבחירות הקרובות.

מי שעומד בראש היוזמה החדשה הוא הרב שמעון אור, ראש התנועה לתורה מנהיגה וראש הגרעין תורני בקרית היובל בירושלים. הרב אור טוען בשיחה עם כיפה כי חוסר השליטה והביטוי של הציונות הדתית במערכות הפוליטיות בישראל, נובע מחוסר קיומו של "עמוד שדרה דתי משמעותי ואג'נדה ברורה המבקשת להציב על סדר היום הציבורי את התפיסה התורנית".

לטענתו של הרב אור, שילובם של חברי הכנסת הדתיים במפלגות השלטון הגדולות ואפילו קיומן של המפלגות הדתיות, הינו מהלך כושל שלא מצליח להשפיע על המציאות הציבורית בישראל. "חברי הכנסת הדתיים אינם מצליחים להוביל את הנושאים החשובים למגזר, היות והוא תופסים את עצמם כ"מפלגות לווין" למפלגות השלטון. הם בעצם אינם מאמינים בכך שביכולתה של התורה, כאג'נדה אידיאולוגית, להוביל בצורה משמעותית את ניהול ענייני המדינה. אנחנו מבקשים, לראשונה, להציב על סדר היום הציבורי אמירה ברורה שאומרת: אנחנו מסוגלים להוביל, להשפיע ולקדם את הנושאים החשובים לנו", טוען הרב אור.

לדבריו, התפיסה האידיאולוגית-פוליטית הקיימת, כשלה לכל אורך ההיסטוריה, מאז פינוי ימית ועד ליישום תוכנית ההתנתקות. "הח"כים הדתיים לא משפיעים", הוא אומר, "לא במפלגה כמו "הליכוד" ולא במפלגות כמו "הבית היהודי" או "האיחוד הלאומי". הן מפלגות שוליים, קבוצות שלא מצליחות להכתיב סדר יום".

(הרב שמעון אור)


הרב אור סבור כי המציאות הזו עומדת בניגוד מוחלט לעמדת ה"המון", אותו הוא תופס כ"מסורתי המחובר לתפיסת התורה". החזון החדש של "ישראל ייעודית", עומד לדעתו במבחן המציאות. "כמו שהמהפכות במדינות ערב הצליחו לשנות את המבנה המדיני בהתבסס על דעת הקהל והרשתות החברתיות, אנחנו מאמינים שאנחנו מסוגלים לממש סוף כל סוף את החזון ולהוביל את ישראל אחרת", הוא אומר.

"הרעיון הוא לשנות את נקודת המוצא של מי שמחולל את החזון, להאמין שאפשר אחרת ולגייס את התורה כדי להוביל את המדיניות", קובע הרב אור, "לא לעבוד מתוך תכתיבים קיימים או מתוך תפיסת העולם המקובלת". הוא טוען כי יוזמי התנועה החדשה ניסו לקדם את פעילותה באמצעות שיתוף פעולה עם פוליטיקאים קיימים, אלא שבשלב זה, הם סירבו להתגייס לשורותיה.

המטרה הנוכחית של המפלגה החדשה הינה גיוסם של כ-30,000 מתפקדים, באמצעות שיווק אינטרנטי, זאת כדי ליצור גוש אלקטוראלי משמעותי שאי אפשר להתעלם ממנו. לאחר ההתפקדות, בכוונת המפלגה לקיים פריימריז שקוף ודמוקרטי, הפתוח לכל מועמד, זאת בד בבד עם הקמת מרכז מפלגה משמעותי. הרב אור סבור כי בסופו של תהליך, תאלצנה המפלגות הדתיות לבחון את המשך דרכן ולהשתלב פנימה אל המרכז החדש, זאת "מתוך הבנה כי זו דעת ההמון וזה מה שהעם רוצה. הגענו לבשלות - נמאס לאנשים להיות בפינה. הם רוצים לפרוץ את מחסום הבטון ולהוביל את המדינה הזאת אחרת. אם נבין כי אנחנו מסוגלים, הדבר יהיה בידינו".