פריצת דרך: הבית היהודי וש"ס סיכמו לפעול במשותף לבחירת הרב הראשי

שתי המפלגות יפעלו להארכת כהונתו של הרב עמאר ולשינוי חקיקה שיאפשר את מינויו של הרב אריאל לתפקיד. פורום השביעייה, הרבנים הבכירים במגזר, הביע תמיכה ב"דיל" שהציג הרב דרוקמן

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/05/13 19:33 כה באייר התשעג

פריצת דרך: הבית היהודי וש"ס סיכמו לפעול במשותף לבחירת הרב הראשי
יחצ, צילום: יחצ

”הבית היהודי“ וש“ס הגיעו היום (א‘) לסיכום לפיו הם יפעלו במשותף לבחירת הרבנים הראשיים לישראל. על פי הסיכום - אותו חשף לראשונה קובי נחשוני מ-Ynet - יפעלו שתי המפלגות להארכת כהונתו של הרב שלמה עמאר, תמורת שינוי חקיקה אשר יאפשר את התמודדותו של הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי. מדובר ב“דיל“ אותו גיבש בשבועות האחרונים הרב חיים דרוקמן.

פריצת דרך, הרב אריאל (צילום: יחצ)

המהלך צפוי להיתקל בקשיים לאור עמדתה מפלגות ”יש עתיד“ ו“ישראל ביתנו“, אשר מעדיפות את מינויו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי. ”יש עתיד“, באמצעות הרב שי פירון, חברו הקרוב של הרב סתיו, כבר הודיעו כי יתנגדו לחקיקה פרסונלית ונגד ”דילים“.

בתוך כך התכנס היום פורום השביעייה בו חברים בכירי הרבנים בציונות הדתית, בהם גם הרב אריאל, אשר החליטו לאמץ את מתווה הרב דרוקמן. בצאתו מהפגישה אמר הרב דרוקמן כי "כל המועמדים ראויים וטובים, אך החלטנו לתמוך ברב אריאל. לא מדובר בחקיקה פרסונלית. אם נשיא יכול להיות בן 90 - גם הרב הראשי יכול להיות מבוגר".

במפלגת הבית היהודי הגיבו הערב על הפרסומים וטענו כי אינם נכונים, וכי נפתלי בנט ימסור את עמדתו בנושא בימים הקרובים.