פריימריז לרשימת הבית היהודי לכנסת ב-14 לינואר

הבית היהודי יקיים מפקד בזק, ולאחריו פריימריז לרשימה לכנסת ולראשות המפלגה ב-14 לינואר (כ"ג טבת)

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/12/14 20:52 יז בכסלו התשעה

פריימריז לרשימת הבית היהודי לכנסת ב-14 לינואר
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

הפריימריז לראשות המפלגה ולרשימה לכנסת יערכו באותו יום - 14 לינואר 2015 (ג"ג טבת), כך הודיעה המפלגה. בנוסף, בשבוע הבא ייפתח מפקד בזק דיגיטלי ראשון מסוגו בישראל. במסגרת המפקד כל אזרח מגיל 17 יוכל להתפקד למפלגה בעלות של 39 שקלים. המתפקדים החדשים יקבלו פטור מתקופת אכשרה ויוכלו להצביע לפריימריז הקרובים למפלגה.

כאמור, ועדת הבחירות של המפלגה החליטה לאחד את הפריימריז לראשות המפלגה ולרשימה לכנסת לאותו יום ולחסוך בהוצאות הארגון, ושניהם ייערכו ב- 14/1/15. הפריימריז ייערכו בשני פתקים: אחד ליו"ר ואחד לרשימה, כאשר חברי הועידה יוכלו גם לבחור את המקום העשירי ברשימה לכנסת.

לוגו המפקד

לפי לוחות הזמנים המאושרים, ההתפקדות תסתיים ב- 29/12 בחצות. ב- 5/1 יפורסם ספר הבוחרים הסופי. החל מיום למחרת ולמשך שלושה ימים ניתן יהיה להגיש מועמדות לראשות המפלגה ולרשימה לכנסת. בתאריך 21/1 ייערך סיבוב שני לפריימריז לראשות המפלגה, אם יהיה צורך בכך.

לדברי מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, "צריך בית יהודי גדול מול כל השמאל. העליה בתמיכה הציבורית במפלגה הביאו לדרישה מוצדקת של השטח לפתוח את המפלגה לקהל רחב נוסף שמבקש להיות חלק משפיע במפלגה. אליהם נוספים צעירים בני 17 שבבחירות קודמות לא היתה להם זכות הצבעה - וכעת אנחנו פותחים בפניהם את האפשרות להשפיע".

ח"כ מוטי יוגב ברך על פתיחת המפקד בבית היהודי: "אני מברך את הנהלת המפלגה וועדת הבחירות על קבלת ההחלטה לפתיחת המפקד בבית היהודי, אמנם לזמן קצר אך זה מה שאפשר ואני קורא לכל מי שמאמין בדרכה של הציונות הדתית והבית היהודי להזדרז ולהתפקד לבית היהודי ולהשפיע בבחירת היו"ר ומועמדי המפלגה לכנסת ישראל. כך וביחד נוכל להמשיך ולחזק את אחיזתנו והשפעתנו לטובה בדרך להנהגת המדינה".

ח"כ שולי מועלם רפאלי:"פתיחת המפקד היא צעד מבורך שיאפשר להביא ציבור נוסף רחב ומגוון הביתה לבית היהודי. כדי שנוכל להיות מפלגת הנהגה צריך להמשיך את המהפכה של הבחירות האחרונות להתחבר ולאמץ את החלקים בחברה הישראלית המאמינים כמונו שארץ ישראל היא לעם ישראל ע"פ תורת ישראל".

אביחי בוארון שקרא אמש במכתב למנכל הבית היהודי ניר אורבך וליור המפלגה נפתלי בנט לפתוח את המפקד בירך גם הוא על ההחלטה: "אני שמח על כך שהנהגת המפלגה נענתה לקריאתי לפתוח המפקד. אין ספק שזהו צעד אמיץ וראוי של הנהגה שיודעת את כוחה ועם זה מכוונת גבוה להיותה של מפלגת הבית היהודי מפלגת שלטון בה יכולות להתכלל קבוצות אוכלוסיה רבות שהיום אינן חלק מאיתנו. יחד עם אוכלןסיית השכונות והפריפריה לצד הציבור האמוני הענק שרוצה להיות חלק בלתי נפרד מהמפלגה נוביל את הבית היהודי להנהגת המדינה. בלי להתקפל בלי להתבלבל בלי להתנצל ובלי להתפצל בעה נעשה ונצליח".