פריימריז הליכוד: הדתיים מאכזבים

למרות התברגותו של יולי אדלשטיין למקום השני, יתר הדתיים של הליכוד לא נכנסים למקומות גבוהים. ייתכן מאוד כי פייגלין יישאר בחוץ

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/01/15 10:54 י בטבת התשעה

פריימריז הליכוד: הדתיים מאכזבים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בעוד הספירה נמשכת, כ-50% מההצבעות נספרו ומציגות תוצאות ראשוניות של רשימת הליכוד לכנסת הקרובה, כשהבשורה מבחינת הדתיים אינה טובה: רק אדלשטיין ואלקין בעשירייה הראשונה.

בקדנציה הקודמת נראה היה שהדתיים בליכוד מצליחים להוביל את המפלגה, אך ברשימה המסתמנת עולה כי רק אדלשטיין מציג תוצאה משביעת רצון, ויתר הדתיים נמצאים בקצה העשירייה הראשונה ובמקומות הרחוקים יותר, כשחלקם ריאליים, וחלקם פחות.

למקום השני הגיע כפי הנראה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, תושב נווה דניאל, המייצג באופן משמעותי את הציונות הדתית באורח הממלכתי שלה, והוא מציב עצמו כבכיר בכנסת הבאה, וכמועמד אפשרי לנשיאות המדינה בעוד כשש שנים. גלעד ארדן נמצא במקום הראשון, ישראל כץ במקום השלישי, מירי רגב ברביעי, סילבן שלום בחמישי, משה יעלון בשישי, יריב לוין בשביעי, צחי הנגבי בתשיעי, והמועמד הדתי הבא לאחר אדלשטיין הוא זאב אלקין שמגיע למקום התשיעי. במקום ה-17 נמצאת ציפי חוטובלי, והרחק מאחור, במקום לא ריאלי כפי הנראה נמצא חבר הכנסת משה פייגלין.

למעשה, מתוך ארבעה דתיים בליכוד רק שניים נכנסו לעשירייה הראשונה, כשציפי חוטובלי, שנחשבת לפייבוריטית של נתניהו, מגיעה רק למקום ה-17. פייגלין, שצבר לעצמו כוח רב, אך נחשב כנטע זר בליכוד בעיני מרכז המפלגה, מתנדנד, ויש סיכוי סביר שלא יצליח להגיע למקום ריאלי בכנסת הבאה, לאחר הצבת השיריונים של נתניהו ושיריוני המחוזות.

פייגלין עצמו כתב היום (ה') בפרופיל הפייסבוק שלו מעין הודעת כישלון. “הבוקר אני חש חובה עמוקה להודות מקרב לב, לפעילים, למתנדבים ולתורמים הרבים, שהתגייסו ופעלו למען הרעיון אותו אנו זוכים להוביל - במסירות נפש בלתי רגילה. אני מחבק ומעריץ את כולכם ומבטיחכם נאמנה, כי למרות הצל המעיב על טוהר הבחירות - ותהנה אשר תהנה התוצאות - אנו לא מסירים לרגע את עיננו מן המטרה וממשיכים ומקימים ללא לאות ובשמחה, מנהיגות אמונית למדינת ישראל".

יחד עם הנאמר, עדיין לא נאמרה המילה האחרונה, ובשעות הקרובות נדע האם חברי הכנסת הדתיים יתקדמו, והאם משה פייגלין ייכנס לכנסת הבאה, זאת למרות סיכוייו הנמוכים מאוד כרגע.