פרופ' אשר כהן: אסור לבית היהודי לחזור על הטעות שנעשתה בבחירות לרבנות הראשית

פרופסור כהן קורא לבית היהודי להתייצב מאחורי הרב אריה שטרן והרב חיים אמסלם כמועמדי הציונות הדתית לראשות רבנות ירושלים. "יש חשש שחלק מהגורמים האמורים לפעול מתמהמהים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/09/14 18:36 ו בתשרי התשעה

פרופ' אשר כהן: אסור לבית היהודי לחזור על הטעות שנעשתה בבחירות לרבנות הראשית
יחצ, צילום: יחצ

פרופסור אשר כהן, המזוהה כאחד מתומכיה הגדולים של הבית היהודי במתכונתה החדשה, קורא למפלגת הציונות הדתית לעמוד מאחורי הרב אריה שטרן והרב חיים אמסלם ולקדם את בחירתם לתפקיד רבני העיר האשכנזי והספרדי בירושלים, ולא לשתוק.

בסטטוס שפרסם הוא כותב כי "אחד הכישלונות הצורבים של הבית היהודי במתכונתו החדשה הוא הבחירות לרבנות הראשית. מאבקים פנימיים פומביים והיסוסים רבים עד העמידה הרופפת מאחורי מועמד מוסכם היו חלק מאותו מכישלון. בשבועות הקרובים נוצרה הזדמנות מצוינת לתקן דווקא בירושלים".

"אלא שבזמן האחרון ניתן לשמוע מכיוון הבית היהודי במיוחד ובעיקר שתיקה. מי שלא שותקים הם החרדים שעושים כל טריק וכל שטיק כדי לבלום את בחירתו של הרב אריה שטרן לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, וכמובן גם הרב אמסלם הוא סדין אדום בעיניהם", כותב פרופסור כהן.

"במידה והשתיקה בימים אלה מסתירה מאחוריה פעילות ענפה ורחבת היקף אך נסתרת המתנהלת במלוא המרץ, אזי הדברים כאן מיותרים. אך יש חשש די מבוסס שחלק מהגורמים האמורים לפעול עתה במלוא המרץ, העוצמה והכוח מתמהמהים, מהוססים, ממתינים, לא תמיד ברור למי ולא תמיד ברור למה”.

"בחודשים האחרונים עלה ופרח בציונות הדתית שיח ההנהגה שבמרכזו השאיפה להוביל ולהנהיג את המדינה. כדאי מאוד שבבית היהודי יתעשתו ויפעילו את מלא הכוח לבחירת הרב אריה שטרן ולצדו הרב חיים אמסלם לרבנים הראשיים לירושלים. ראשית, כי זה מה שראוי שיהיה. שנית, כי מבדיקות שונות עולה שהדבר אפשרי בהחלט. שלישית, כדי שלא ייאמר על הבית היהודי, בדומה לליכוד, שהוא נמצא בשלטון אך לא יודע לשלוט. צאו לעבוד!”, מסכם פרופסור כהן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן