פרופ' אומן: פינוי גבעת האולפנה יסכן את כלל ההתיישבות

פרופסור ישראל אומן קרא להתנגדות פאסיבית המונית לפינוי השכונה בבית אל. בביקור במאהל שובתי הרעב אמר לנוכחים כי "צריך לשכב על הקרקע. אם יהיו אלפים כאלה, זה ייקח להם הרבה זמן"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/06/12 18:50 יג בסיון התשעב

פרופ' אומן: פינוי גבעת האולפנה יסכן את כלל ההתיישבות
הראל כהן, צילום: הראל כהן

זוכה פרס נובל לכלכלה, פרופסור ישראל אומן, ביקר היום (א') במאהל שובתי הרעב מול קריית הממשלה בירושלים וקרא לנוכחים במקום להתנגד פאסיבית לפינוי, במידה ובסופו של דבר יצא לפועל, כפי שמסתמן מהודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש.

"זה יהיה דבר לא טוב. צריך לשכב על הקרקע ולתת להם לפנות אחד אחד. אם יהיו אלפים כאלה, זה ייקח להם הרבה זמן", אמר אומן לנוכחים במקום.

פרופסור אומן הגדיר את ההחלטה לפנות את השכונה כ"גרועה" ואמר כי היא "מסכנת לא רק את ההתיישבות ביהודה ושומרון, אלא את הארץ כולה. ההתיישבות היהודית האמיתית הייתה תמיד ביהודה ושומרון, לא תל אביב וגדרה. זה מסכן את כל הנוכחות שלנו פה, גם אם זה לא יקרה בדור הזה, הפינוי הזה ישפיע על הנכדים שלו".

עוד אמר אומן כי שרי הממשלה חייבים להצביע בעד "חוק ההסדרה" שיובא לדיון ביום רביעי הקרוב שכן מדובר ב"מעשה מוסרי והומאני". אומן הדגיש כי אין לשרים לפחד מראש שהממשלה נתניהו ואמר כי "זו זכות שביבי יפטר אותם. הם מצילים את ארץ ישראל. זו זכות להיות מפוטרים על הצבעה כזו".