פרופסור אומן: מדוע הרבה יהודים זוכים בפרס נובל? בגלל לימוד תורה

חתן פרס נובל, פרופ‘ ישראל אומן, טוען כי העיסוק היהודי בתורה הוא הסיבה המרכזית העומדת מאחורי העובדה כי רבים מהזוכים בפרס הם בני העם היהודי

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 10/10/13 16:32 ו בחשון התשעד

פרופסור אומן: מדוע הרבה יהודים זוכים בפרס נובל? בגלל לימוד תורה
הראל כהן, צילום: הראל כהן

פרופ‘ ישראל אומן, חתן פרס נובל בתורת המשחקים, טוען היום (ה‘) כי העובדה כי רבים מזוכי פרס נובל בתולדות ההיסטוריה הינם יהודים - עובדה מוכחת בהתייחס כמובן למספר היהודים בעולם ביחס אל מספר הזוכים בפרס לאורך השנים - נעוצה בלימוד התורה והעיסוק בה.

בראיון לרדיו ”גלי ישראל“ אמר פרופ‘ אומן כי ”יכול להיות שיש גנום יהודי המביא לכך שיש יהודים רבים הזוכים בפרס נובל והוא תוצאה של הערכים היהודים והערך היהודי הנעלה ביותר והוא מעל לכל דבר אחר הוא לימוד תורה וזה חשוב יותר משמירת שבת. הגמרא אומרת שחזקיהו המלך ועם יהודה ניצל מסנחריב רק בגלל לימוד תורה“.

"לימוד תורה זה עיסוק אינטלקטואלי והכיבוד של הערך העליון הזה עובר לעיסוקים אחרים", טוען פרופ‘ אומן, "הבית היהודי מלא ספרים ובתים אחרים אולי יש ואולי אין אבל בבית היהודי יש ארון ספרים מלא וגדוש. במשך כל הדורות נתנו כבוד גדול לעיסוק אינטלקטואלי ואפילו הגבירים שרצו לחתן את בנותיהם חיפשו אצל ראשי הישיבות את התלמיד החכם הכי גדול. לימוד התורה הופך את העם למשובח ואת האנשים למשובחים".