פרופסורים יהודיים בארה"ב קוראים להחרים את בנט, אריאל ופייגלין

ארגון אקדמי חדש ביוזמתו של פרופסור ישראלי אמריקאי ובהשתתפות אקדמאים בכירים, קורא להחרים את הישראלים ´שמחבלים בשלום´ ולא להחרים את המדינה כולה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/12/14 12:03 כג בכסלו התשעה

פרופסורים יהודיים בארה"ב קוראים להחרים את בנט, אריאל ופייגלין
פלאש 90, צילום: פלאש 90

קריאה יוצאת דופן מצד אקדמאים בכירים בארצות הברית. ארגון אקדמי חדש ביוזמת פרופסור ישראלי אמריקאי בארה"ב קורא להחרים אישים ישראלים במקום את המדינה כולה.

ארגון SIP, ביוזמתו של פרופסור גרשון שפיר, יליד רמת גן המתגורר בקליפורניה מאז שנות השמונים ומכהן כפרופסור לסוציולוגיה באוניברסיטת קליפורניה, קורא להחרים את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, את יו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל, את חבר הכנסת משה פייגלין ואת יו"ר אמנה זאב חבר (זמביש) בטענה כי הם מחבלים בשלום ולא מדינת ישראל.

הבחירה בארבעה אינה מקרית. בנט, נחשב כמנהיג הציונות הדתית אשר מתנגדת למשא ומתן, אריאל הינו שר השיכון ועל פי האקדמאים הינו תומך נלהב בבנייה ביו"ש, פייגלין מזוהה כבר שנים כתומך בעליה להר הבית וכמובן ביהודה ושומרון, וזמביש הינו מבחינתם האחראי לבניית רוב המאחזים ביהודה ושומרון.

על פי אתרי חדשות בארה"ב, הארגון מציג עצמו כפרו ישראלי, פרו פלסטיני ובעד שלום, ומתנגד לתנועות חרם פרו פלסטיניות BDS. לארגון הצטרפו עד עתה כ-20 אקדמאים הנחשבים בכירים ומכהנים באוניברסיטאות נחשבות כגון אוניברסיטת קולומביה, פרינסטון, בוסטון קולג', אוניבריסטת אילינוי ועוד.

בקריאה שהוציאו לממשלת ארה"ב, הם דורשים להחרים את האישים, שכן אלו הגורמים המעכבים משא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ומעכבים את השלום. על פיהם, על ארה"ב לאסור את כניסתו של בנט לארה"ב. אחד האקדמאים, חוקר מאוניברסיטת פרינסטון בשם מייקל וולצר טוען כי "אנחנו מתנגדים באופן אקטיבי לחרם אקדמי או לכל חרם על ישראלאבל בו בזמן אנחנו גם נגד הכיבוש. לדעתנו, הגישה החדשה היא דרך יעילה למקד את תשומת הלב למקומות הנכונים ולא למקומות שבהם תנועת החרם מנסה להוביל".

על פי כל ההערכות, ממשלת ארה"ב צפויה להתעלם מהדרישות של הארגון החדש.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן