פרוכת נשרפה וצלב קרס רוסס על ארון קודש בבית מדרש בירושלים

בבית מדרש במרכז העיר ירושלים נשרפה פרוכת ורוסס צלב קרס על ארון קודש. חקירה נפתחה לבירור נסיבות האירוע

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/07/15 09:36 ז באב התשעה

פרוכת נשרפה וצלב קרס רוסס על ארון קודש בבית מדרש בירושלים
דוברות משטרת ישראל, צילום: דוברות משטרת ישראל

שוב ונדליזם קשה בבית כנסת שמתקבל בהתעלמות. אלמונים ריססו אמש (ד') צלב קרס על ארון קודש ושרפו פרוכת בבית כנסת ברחוב קינג ג'ורג' במרכז העיר ירושלים. במשטרה פתחו בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע, כשהם מציינים כי "הנסיבות אינן ברורות".

לומדי בית המדרש מספרים כי זו הפעם השלישית רק בחודש האחרון, שאלמונים מתנכלים לבית המדרש ופוגעים בקודשי ישראל. בין היתר, סיפרו לומדי בית המדרש לסוכנות הידיעות תצפית כי במקרה קודם, הושלך ספר תורה אל חדר השרותים במקום.

לפני כחודש מתח בכנסיית הלחם והדגים חבר הכנסת ינון מגל ביקורת על כך שחברי כנסת ואישי ציבור אינם מתייחסים להרס בתי כנסת ובתי קברות כפי שהם מתייחסים כלפי אירועי תג מחיר ואמר כי הוא "מצפה לראות ח“כים ערבים וח“כים משמאל גם כשפוגעים בבתי כנסת ומחללים אותם וגם בבתי קברות יהודים. אנחנו כולנו יחד צריכים להילחם באלימות בחברה הישראלית מכל הכיוונים“, אך נראה שכרגע האירוע מתקבל בשתיקה כמעט מוחלטת על ידי האישים השונים.

(צילום: דוברות משטרת ישראל)

בתחילת השבוע נעצרו מספר נערים, תושבי קרית שמואל וקרית ים, בחשד להרס בית כנסת בקרית שמואל. ארבעה קטינים, בגילאי 14 עד 16, תושבי קרית שמואל וקרית ים, הודו, לטענת המשטרה, בוונדליזם ובכוונת המשטרה להגיש נגדם כתבי אישום.

לפני כשבועיים תושבי שכונה בקרית שמואל התעוררו ב-2:45 לפנות בוקר למשמע קולות נפץ ושבירה וראו בני נוער שוברים אסלות ברחוב שנעקרו מתוך השירותים של בית הכנסת ששופץ רק לפני כחודש ונהרסו כליל על ידי המתפרעים.

המקרה זעזע את התושבים, וביום ראשון בשבוע שעבר הם ארגנו עצרת מחאה, שהתקיימה בבית הוועד של הקריה וכאמור הוחלט בה שהתושבים יתחילו להוציא סיורים בלילות השבת. "מספר הנרשמים לצאת לסיורים בשבת הראשונה היה עצום", טוענים המארגנים. הסיורים נועדו למנוע לא רק את מעשי הוונדליזם כי אם גם את ההתפרעויות ברחוב של בני נוער.

בהודעת המשטרה נמסר כי חקירה מאומצת של חוקרי מחלק הנוער בתחנת זבולון הובילה למעצר שני קטינים תושבי האזור אשר קשרו עצמם, לטענת המשטרה, לאירוע ואף קשרו עוד שני קטינים נוספים לביצוע המעשה. בסך הכל נעצרו כאמור ארבעה קטינים, תושבי קרית שמואל וקרית ים, וכולם הודו במעשים המיוחסים להם. בתחנת זבולון אמרו כי החשודים סיפרו לחוקריהם כי הם ראו במעשה הוונדליזם שביצעו מעשה קונדס.