פרדס חנה: הנציגים הדתיים לחצו – ומתחם "ביג" ייסגר בשבתות

הנציגים הדתיים במועצת המושבה הצליחו להכריע ולקבוע כי מתחם הקניות החדש, המוקם באזור, לא יפעל בשבתות ומועדי ישראל. "חילול שבת בפרהסיה הוא דבר שיש למנוע", קבעו חברי המועצה

חדשות כיפה אורי פולק 08/12/11 14:40 יב בכסלו התשעב

פרדס חנה: הנציגים הדתיים לחצו – ומתחם "ביג" ייסגר בשבתות

במושבה פרדס חנה מתנהל באחרונה מאבק בין תושבים דתיים וחילונים, סביב הפעלתו של מתחם העסקים והבילוי "ביג", הנמצא בחודשים האחרונים בבנייה.

 

המאבק הגיע לשיאו בישיבת מועצת המושבה שנערכה בסוף השבוע האחרון, בו דרשו הנציגים הדתיים כי יוחלט מראש שהמתחם לא יפעל בשבתות ובמועדי ישראל. בעקבות לחץ הנציגים הדתיים הוחלט בסופו של דיון כי המתחם לא יפעל בשבתות.

 

אבי כאכון, חבר המועצה מטעם ש"ס, העלה לסדר היום את ההחלטה לסגור את המתחם בשבתות. "כנציג האוכלוסייה הדתית כאן במושבה, אני מתריע, מרים קול צעקה ודורש בתוקף כי במידה ומתוכנן לקיים פעילות מסחרית, או אחרת, במתחם 'ביג' ההולך ומוקם בימים אלה בימי שבתות וחגי ישראל", אמר כאכון. לדבריו, "יש לפעול באופן מיידי  לעצירת מגמה זו ולביטולה המוחלט. כל עוד מדובר בשמירת שבת של כל אדם ואדם הרי זה אישי, אבל חילול שבת בפרהסיה בבנין שבשליטת המועצה היא דבר שיש למנוע".

 

רוב חברי המועצה הסכימו כי יש לכבד את חוק העזר, לפיו עסקים בפרדס חנה יושבתו בשבתות ומועדי ישראל, ובכך לשמר את הסטטוס-קוו ביישוב. לבסוף החליט יו"ר המועצה, חיים געש, כי המתחם לא יופעל בשבתות, בהתאם להחלטת המועצה.