פקודת הורדת הזקנים בצה"ל יוצאת לפועל

פקודת הזקנים בצה"ל ממשיכה לעורר סערה. לאחר שפורסם כי היא נדחתה בשלושה חודשים, בדובר צה"ל מכחישים, ואומרים כי הפקודה תצא לפועל החל מהיום.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 01/03/16 11:10 כא באדר א'

פקודת הורדת הזקנים בצה"ל יוצאת לפועל
אילוסטרציה. דובר צהל, צילום: אילוסטרציה. דובר צהל

היום נכנסה הפקודה לתוקף, אנחנו מדברים על פקודה שהועברה כבר ביולי לאחר מכן בג"ץ אישרו את הפקודה ומהרגע שהיא אושרה לחיילים הותר להגיש בקשה להורדה.

השבוע פורסם כי חיילים דתיים, בניגוד לחיילים החרדים, יצטרכו לקבל אישור מיוחד מדרגים גבוהים בצבא, על מנת לשמור על זקנם בעקבות אורח חייהם הדתי. אלו שלא יקבלו את האישור, יצטרכו לגלח אותו לפי פקודה חדשה. אך אתמול (ב') פורסם כי הפקודה נדחתה בשלושה חודשים.בדובר צה"ל אומרים כי אין שום דחייה והפקודה תחל לפעול כבר מהיום (ג').

חיילים שביקשו אישור לשמור על הזקן, וקיבלו תשובה סופית עד ליום זה, יהיו מחוייבים לבצעה בין אם היא חיובית או שלילית. במידה והם קיבלו תשובה שלילית, הם יכולים לבקש ערעור על ההחלטה דרך המפקדים.

יש כאלה שעדיין לא קיבלו תשובה סופית, ויש כאלה שהגישו ערעור וגם עדיין לא קיבלו תשובה סופית. אותם חיילים אינם מחוייבים כעת להוריד את זקנם עד אשר תתקבל תשובה אחרונה לאחר הערעור, ואז יהיו מחוייבים לבצע את ההוראה.

גורמים בצבא מסרו ל'כיפה' כי :"אין כוונה לפגוע בחיילים המקיימים אורח חיים דתי, המטרה היא פשוט לעשות סדר בצבא. חיילים דתיים, בסופו של דבר לא אמורים לגלח את הזקן אם זה חלק מאורח חייהם".

מדובר צה"ל נמסר:"הפקודה בנושא גידול זקן בצה"ל נכנסה לתוקף בחודש דצמבר האחרון זאת לאחר שנידונה בבג"ץ ואושרה בצה"ל. לחיילים הותר להגיש בקשה להיתר חריג לגידול זקן מטעמים רפואיים, מטעמים אישיים או מטעמים אישייים- דתיים. החיילים אשר קיבלו תשובה סופית על בקשותיהם (שלילית או חיובית), מחויבים לבצעה. חיילים שבקשותיהם נמצאות עדיין בתהליך בחינה, ימתינו עד קבלת התשובה הסופית. כלל הבקשות לקבלת היתרים חריגים נמצאות בבחינה והשלמת הבחינה תסתיים בשבועות הקרובים. בניגוד לפרסומים הפקודה מחייבת ולא נדחה מועד יישומה."