פערים במו"מ: בנט דורש תוספת של מיליארד שקל למשרד החינוך

בבוקר לאחר הפיצוץ בין הבית היהודי לליכוד, עדיין ישנם פערים בין שתי המפלגות. נתניהו החליט לתת לבנט את תיק החינוך, אך בנט דורש תוספת של מיליארד שקלים כתנאי לקבלת המשרד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/04/15 09:48 י באייר התשעה

פערים במו"מ: בנט דורש תוספת של מיליארד שקל למשרד החינוך
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בבוקר לאחר הפיצוץ בין הבית היהודי לליכוד, שלווה אתמול באיומים בולטים מצד ח"כים בבית היהודי להישאר באופוזיציה, עדיין ישנם פערים מהותיים בין שתי המפלגות במסגרת המשא ומתן הקואליציוני.

אתמול בערב החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו סופית למנות את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לתפקיד שר החינוך, אך מנגד הודיע בנט כי יקבל את התיק רק אם יקבל תוספת של מיליארד שקלים למשרד, זאת על מנת לקדם רפורומות במשרד החינוך ולא להיתקע במשרד בו לא יוכל לבצע שינויים.

על פי גורמים בבית היהודי, נתניהו הציע את תיק החינוך ללא כלים או כסף, דבר אשר יוביל לכיבוי שריפות בלבד במהלך הקנדציה, זאת לעומת 3.5 מיליארד ש"ח שינתנו למפלגות החרדיות לצרכים סקטוריאליים.

אתמול אמר ח"כ ניסן סלומינסקי בראיון ל'כיפה' כי "אם היינו מתנהלים כראוי במשא ומתן הקואליציוני תיק החינוך כבר היה שלנו".

"עוד אפשר לתקן את המצב”, הוסיף סלומינסקי. "לא צריך לרוץ אחריו אלא לחכות שהוא יבוא אלינו. אנחנו צריכים לומר להדגיש שאנחנו לא זזים מילימטר מהדרישות שלנו. אי אפשר להקים ממשלה בלעדנו, ואנחנו צריכים להאמין בכוחנו ולקבל את מה שאנו דורשים. לא צריך לדרוש דברים אבסורדים אבל להבהיר מה אנו רוצים".

בתוך כך, הבוקר כפי הנראה יחתמו מפלגות כולנו ויהדות התורה על הסכמים קואליציוניים, ויצטרפו באופן רשמי לממשלה בראשותו של בנימין נתניהו. אתמול פורסמה טיוטת ההסכם עם יהדות התורה, בכללה דרישה לקבור את חוק הגיור ואת חוק רישום נישואין של צהר, ובארגון רבני צהר זעמו על המהלך.

בראיון אתמול בערב ל'כיפה' אמר ראש צהר לחקיקה הרב אוריאל גנזל כי מדובר בפגיעה חד משמעית בעם היהודי. הפגיעה אינה בצהר אלא בעם ישראל", אמר. “חבל שעסקנים חרדיים שמסתכלים בזווית אינטרסנטית צרה על המצב לא עוסקים בשאלות על גורל העם היהודי".

"חוק צהר פתח את אזורי הרישום ואפשר לעשרות אלפי יהודים להתחתן בצהר. פתח את גבולות המונופול של המועצות הדתיות וגרם לכך שהשירותים בעשרות מועצות השתפרו לאין ערוך", אמר הרב גנזל. “פתאום יש שעות קבלה מסודרות, רישום דרך אתר האינטרנט, חלוקה של שי לכל מי שמגיע להירשם. אפילו יש מועצה שהגדילה לעשות וכתבה שהשירות שלהם יותר טוב מצהר. הלוואי ויהיו יותר כאלו".

"להחליף את כל זה בנישואי קפריסין ובהתבוללות זה חוסר אחריות וחוסר עניין לגורל העם היהודי", תקף. “אחרי כל ההישגים לומר שהם רוצים לבטל את הרפורמות בשם ההלכה זה בושה וחרפה. מצד אחד יש כאלו שעושים חילול השם ומצד שני יש כאלו שעושים קידוש השם. מצד אחד אחריות לגורל העם היהודי ומצד שני חוסר אחריות בסיסית לגורלם. בסופו של דבר הגישה ליהדות של הרוב המוחלט של האנשים שעברו את תהליך הנישואין של צהר היא אחרת".