פעיל בתקומה שקל לרוץ לפריימריז, אורי אריאל זעם

ל'כיפה' נודע כי פעיל בתקומה שקל לרוץ לפריימריז הבית היהודי וניגש להתייעצות עם יו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל. אריאל זעם וצעק: "אתה תיצור סחף!"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/12/14 12:47 כ בכסלו התשעה

פעיל בתקומה שקל לרוץ לפריימריז, אורי אריאל זעם
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הבוקר (ו') הודיע חבר תקומה, סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן כי הוא מצטרף לפריימריז בבית היהודי, אך מתברר כי הוא לא היחיד.

ל'כיפה' נודע כי פעיל ותיק בתקומה ששוקל לרוץ לפריימריז של הבית היהודי, ניגש להתייעצות השבוע עם יו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל ונענה בצעקות על המהלך. מדובר באדם שאינו מוכר לציבור אך כן עוסק בפעילות פוליטית בשנים האחרונות ומוכר לדרגי השטח. כמו רבים אחרים הרצים בפריימריז של הבית היהודי, ביקש הפעיל לרוץ אף הוא ולנסות להיכנס לכנסת.

להפתעתו, כשנפגש עם השר אריאל במסגרת שיחה סגורה, ואמר לו כי הוא שוקל לחיוב לרוץ לפריימריז, פרץ הלה בצעקות וטען "אתה תיצור סחף!". הפעיל המופתע נסוג מיד ואמר כי הוא עדיין שוקל את הדברים, ולא קבע כי הוא רץ בפועל, אך הדבר לא ריצה את אריאל שדרש שלא יתמודד.

מהאיחוד הלאומי נמסר בתגובה: "מדובר בשקר נוסף במסע ההסתה שמנהלים אנשי בנט נגד אורי אריאל".

ביום ראשון הקרוב צפויים בנט ואריאל להיפגש ולדון באחדות בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי, כשברקע מעיבות שמועות עקשניות על הקמת מפלגה בראשות אריאל וישי. באיחוד הלאומי טוענים כי הם עדיין מעוניינים באחדות בין המפלגות, שכן מדובר בבית של הציונות הדתית, אך יחד עם זאת התנהגותו של אריאל בימים האחרונים, ובפרט בפגישה עם אותו פעיל של מפלגת תקומה, מעידה כי דם רע עובר בתוך מסדרונות האיחוד הלאומי, וישנו חשש גדול מפני פיצול והתמוטטות המפלגה.

באיחוד הלאומי הוציאו היום הודעת תמיכה במהלכו של הרב אלי בן דהן שהודיע על התמודדותו בפריימריז הבית היהודי, אך יחד עם זאת ניתן להניח כי לא יהיה להם נוח אם פעילי תקומה בולטים נוספים ירוצו במסגרת הפריימריז, שכן כל פעיל תקומה שירוץ, יהיה עדות נוספת להיחלשות האיחוד הלאומי. על כן, לא מפתיע כי אורי אריאל מנסה לשכנע פעילים בולטים שלא יתמודדו על מקום ברשימת הבית היהודי לכנסת הבאה.

בתוך כך, מתגברות השמועות על הקמת מפלגה חרד"לית בראשות אורי אריאל ואלי ישי. אתמול בבוקר נחת יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בישראל, לאחר שבוע בארצות הברית. מכיוון שישנו רצון להתקדם בנושא האיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, ניסו שני הצדדים לארגן פגישה בין בנט, לבין יו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל עוד היום. למרות שאיחוד בין המפלגות דחוף במיוחד, הודיע השר אריאל כי לא יוכל להיפגש עם בנט בשל סיור בצפון, ופגישה בין השניים נקבעה ליום ראשון הקרוב.

אריאל אומנם הודיע שלא יוכל להיפגש עם בנט, אך מסתבר שעם חבר הכנסת יוני שטבון דווקא היה לו זמן, ול'כיפה' נודע כי השניים נועדו הבוקר בבית מלון בירושלים. שטבון, כזכור, היה מתנגד חריף ביותר לבנט בצמתים שונים בעבר, בין היתר הנהיג את המרד נגד בנט בנושא חוקת המפלגה החדשה, וכן הצביע נגד עמדת הבית היהודי בנושא הגיוס. לא ברור האם אכן הייתה פגישה זו בנושא האיחוד בבית היהודי, אך אין ספק שאריאל מחפש אופציות נוספות מעבר לאיחוד בין המפלגות.

ב'ישראל היום' פורסם הבוקר (ו') כי חבר הכנסת יוני שטבון צפוי להצטרף לאריאל ולישי במפלגה שכזו, אם תוקם, ולהוות את הצלע השלישית במפלגה. בלשכתו של שטבון הכחישו את הדברים. בסקרים פנימיים שפורסמו אתמול נחשף כי מפלגה שכזו תגרוף 7 מנדטים, הרבה מעבר לאחוז החסימה הנוכחי העומד על ארבעה מנדטים.