פעילי שמאל ופלשתינים התעמתו עם סיור של שדולת ארץ ישראל

100 פעילים של שדולת ארץ ישראל הגיעו לסיור בדרום הר חברון ונקלעו בהתפרעות של פעילי שמאל קיצוני וערבים.ראש המועצה יוחאי דמרי: "קו ישיר עובר בין האלימות במערת המכפלה לבין האלימות באזור סוסיא הקדומה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 19/09/16 15:27 טז באלול התשעו

פעילי שמאל ופלשתינים התעמתו עם סיור של שדולת ארץ ישראל

פעילי שמאל קיצוני וערבים עם דגלי הרשות הפלשתינית תקפו קבוצה של 100 פעילים משדולת ארץ ישראל בליווי של ח"כ יואב קיש ובצלאל סמוטריץ'. קבוצת השדולה הגיעה לסיור בנוועג׳ה לסקירת הבניה הבלתי חוקית הפלסטינית במקום אשר מונחת בימים אלו לפתחה של בג״צ.

פעילי השמאל קראו קריאות בגנות ישראל ואף נשאו שלטים נגד תנועת רגבים שליוותה את הסיור וסקרה בפני הנוכחים את המאבק היומיומי בשטח, הם תקפו מילולית את הקבוצה ואף הגיעו למגע פיזי עם הנוכחים.

[embed]https://www.facebook.com/www.kipa.co.il/videos/1317691171604462/[/embed]

הסיור של שדולת ארץ ישראל שיצא ממרכז הארץ היום החל במועצה האזורית הר חברון, במהלך הסיור שמעו סקירה מראש המועצה יוחאי דמרי על התפתחות האזור וביקרו באתר המורשת הלאומית בסוסיא. לאחר מכן המשיכו לנוועג׳ה. אין נפגעים באירוע וחברי השדולה המשיכו בסיור למערת המכפלה ולגוש עציון.

"אנו עדים היום למראה חריג של השתלטות בלתי חוקית של פלשתינאים על שטחי דרום הר חברון - פנינת עתיקות של ההתיישבות היהודית לפני יותר מ-1500 שנים. אני מרכז את כל הכוחות והמאמצים למנוע את המגמה הזו - והיא תיעצר" אמר ח"כ יואב קיש.

(צילום: )

ח"כ סמוטריץ' הוסיף כי "הכפר הבלתי חוקי של משפחת נוועג'ה הוא כתם על מדינת ישראל. מדובר ביישוב של יוצאי יטה שהקים את עצמו תוך שני עשורים על אדמות מדינה. בית המשפט פסק פעם אחר פעם על פינוי הבתים הבלתי חוקיים ולמרות זאת אין קול ואין עונה. מחלקת המדינה האמריקאית בהתערבות גסה ולא ראויה דורשת ממדינת ישראל להשאיר את הכפר הבלתי חוקי על מקומו, והגענו היום לכאן כדי למחות על ההתערבות במדיניות הפנים של מדינת ישראל ולדרוש את פינוי המיידי של הכפר הבלתי חוקי".

"קו ישיר עובר בין האלימות במערת המכפלה לבין האלימות באזור סוסיא הקדומה" אמר ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי. "האלימות הזאת היא מול בית המשפט כשמידי שבוע ממשיכים לבנות בשטח על אף צו שהוציא בג"צ וזו בדיוק אותה האלימות שמתפרצת בימים אלו כנגד כוחות הביטחון ואזרחים - אלה בצעקות ובצפצוף על החוק ואלה בסכינים ובנשק חם. אני קורא לכלל גורמי האכיפה לנקוט יד קשה נגד התופעה החמורה ולפנות את הפולשים לאלתר. מדינה חייבת להיות ריבונית ולמשול, לא רק על היהודים אלא גם על הערבים. משילות אזרחית שתביא לשקט ביטחוני".

״התמונות מההפגנה מול חברי הכנסת מראות שוב עשרות פעילי שמאל ואנרכיסטים מרחבי העולם שחברו לקומץ שכירים של הרשות הפלשתינית. יחד הם מנסים שוב למחזר את השקר על הכפר שלא היה. אנחנו קוראים לראש הממשלה לא למצמץ ולא להכנע מול הלחץ הפסול, ולפעול על פי האינטרסים של מדינת ישראל תוך שמירה על שלטון החוק" אמר מנכ״ל רגבים יהודה אליהו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן