פעילי ימין קיצוני פגעו ברכבו הפרטי של זמביש

הפעילים ניקבו את צמיגי מכוניתו של זאב חבר, מבכירי ההתיישבות ביהודה ושומרון, במהלך פגישה שקיים במועצת בית אל. הרב זלמן מלמד הצליח למנוע מהפעילים מלפגוע ברכבו של השר גלעד ארדן

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/06/12 19:26 כח בסיון התשעב

פעילי ימין קיצוני פגעו ברכבו הפרטי של זמביש
אמנה, צילום: אמנה

פעילי ימין קיצוני ניקבו היום (ב') את צמיגי מכוניתו של זאב (זמביש) חבר, מזכ"ל ארגון "אמנה" ומבכירי מועצת יש"ע, ושפכו צבע ירוק על השמשות. על פי הערכות מדובר בהבעת מחאה על עמדותיו של "זמביש" ועל תמיכתו בדני דיין, יו"ר מועצת יש"ע, במדיניות פייסנית יותר להסכמה על פינוי שכונת גבעת האולפנה בבית אל.

התקרית אירעה בזמן שזמביש השתתף בפגישה מיוחדת שהתקיימה היום במועצה המקומית בבית אל, בה השתתף הרב זלמן מלמד, השר גלעד ארדן, האלוף איתן דנגוט והנהגת ההתיישבות בבית אל.

במהלך הפגישה נודע לרב מלמד כי אותם פעילי ימין קיצוני ניסו לפגוע גם ברכבו של השר ארדן. הרב מלמד הפסיק את הישיבה והגיע למקום על מנת לעצור אותם. הרב מלמד אמר לצעירים כי "אלה הם האורחים שלי" - והם עזבו את המקום כדי לקיים מחאה שקטה מול בניין המועצה.

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, גינה את הפגיעה ברכבו של זמביש ואמר כי "מאחה נגד פינוי גבעת האולפנה מוצדקת, אבל ונדליזם ואלימות אינן דרכנו. ההיפך הוא הנכון: הדרך הזו מרחיקה רבים וטובים שתומכים בישיבתנו בכל חלקי הארץ. ליבי נחמץ כאשר קומץ קטן הופך את זמביש מאוהב לאויב. אין לי ספק שהונדליסטים לא עשו אחוז אחד ממה שהוא עשה למען ההתיישבות".