פעילי ימין פרצו והשחיתו בסיס צבאי

עשרות פעילים חדרו הלילה לשטח הבסיס, יידו אבנים והבעירו צמיגים ואף פגעו ברכבו של מפקד החטיבה. בצה"ל קראו לרבנים "לגנות את ההתנהגות החמורה הזו"

חדשות כיפה אורי פולק 13/12/11 07:34 יז בכסלו התשעב

פעילי ימין פרצו והשחיתו בסיס צבאי
דובר צהל אילוסטרציה, צילום: דובר צהל אילוסטרציה

נוכח השמועות והדיווחים על פינוי אפשרי של מאחזים ביהודה ושומרון, חדרו במהלך הלילה (ג') כ-50 פעילי ימין לבסיס מפקדת החטיבה המרחבית אפרים, הבעירו צמיגים בקרבת הבסיס וגרמו נזק לרכבים באמצעות יידוי אבנים, השלכת בקבוקי צבע ופיזור מסמרים על הכביש. הפעילים אף יידו אבנים לעבר רכבו של מפקד החטיבה, שלא נפגע באירוע.

זמן קצר לאחר מכן, הצליחו כוחות צה"ל בשיתוף כוחות משטרת ישראל, להדוף את הפעילים מהבסיס. דובר צה"ל פרסם הודעת גינוי חסרת תקדים לאירוע, בה נאמר כי "בצה"ל מצפים שהרבנים וראשי מועצת יש"ע יגנו בכל תוקף את ההתנהגות החמורה הזו".

כמו כן נאמר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה מעשים אלו אשר מכוונים כנגדו וכנגד חייליו, ומסיתים אותו מעיסוק במשימתו העיקרית היא הגנה על אזרחי ותושבי המדינה. צה"ל כפוף להוראות ולהנחיות הדרג המדיני, ימשיך לאכוף את החוק במרחב יהודה ושומרון בשיתוף מחוז שומרון ויהודה של משטרת ישראל והמנהל האזרחי, ולא יירתע מכל אלימות שתופנה כלפי חייליו".

במקביל, כ-20 פעילי ימין התבצרו ב"מאחז חדש" שהקימו על גבול ישראל-ירדן, באזור כנסיית יוחנן המטביל ובמבנה נטוש המוגדר בתוך שטח צבאי סגור. מובילי המהלך ביקשו למחות על קריאתה של ממשלת ירדן לישראל שלא לבצע שינויים בגשר המוגרבים, שער הכניסה והעלייה להר הבית, שנסגר אמש.

במהלך הלילה פינו כוחות הביטחון את הפעילים, כשהורדתם מהמבנה התבצעה במהירות וללא כל התנגדות. כל האזרחים נעצרו במקום והועברו להמשך טיפול משטרת ישראל. בצה"ל הגדירו את האירוע כפרובוקציה, המפריעה לכוחות צה"ל להגן על גבולות ישראל ואזרחיה.