פעילי ועד מתיישבי השומרון הפגינו מול שגרירות גרמניה בתל אביב

זאת במחאה על העברת מיליוני שקלים מגרמניה לארגוני שמאל קיצוני. קצובר: "מקומם שממשלות זרות מממנות ארגונים שפועלים כנגד הלגיטימציה של מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/13 11:55 ד בכסלו התשעד

פעילי ועד מתיישבי השומרון הפגינו מול שגרירות גרמניה בתל אביב
יחצ, צילום: יחצ

בעקבות הדיווחים כי גרמניה מעבירה מיליוני שקלים לארגונים שפועלים נגד ישראל: פעילי ועד מתיישבי השומרון הפגינו השבוע מול שגרירות גרמניה בתל אביב. המפגינים, פעילי מטה פתח תקווה בוועד מתיישבי השומרון, קראו לממשלת גרמניה להפסיק לממן את ארגוני השמאל הקיצוני שפועלים כנגד מדינת ישראל.

מדובר, כך על פי הפרסומים, בקרנות גרמניות שמממנות את תנועת החרם על ישראל ומעבירות לה עשרות מיליוני דולרים. הכסף, שמגיע ברובו מממשלת גרמניה, מועבר דרך קרנות ממשלתיות, מכונים פרטיים וגם כנסיות לעמותות הקיצוניות ביותר במטרה להתערב בשיח הפוליטי בישראל. בין הארגונים להם הועבר הכסף נמצאים ארגוני השמאל הקיצוני "זוכרות" ו"קואליציית נשים לשלום".

המפגינים נשאו שלטים בהם נכתב "גרמניה, לא למדת כלום מההיסטוריה" ו"גרמניה 2013: ההיסטוריה חוזרת". קבוצת עובדים של השגרירות, שיצאו לעבר המפגינים, וצעקו עליהם "אתם לא מתביישים להפגין כאן? אתם יודעים כמה כסף העבירה ממשלת גרמניה לצה"ל?".

"מקומם שממשלות זרות מממנות ארגונים שפועלים כנגד הלגיטימציה של מדינת ישראל", מסביר בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, "אך מקומם יותר שמדובר בממשלת גרמניה שסבורה, אולי, שהעם היהודי שכח את ההיסטוריה רווית הדמים שלה".