פעילי הר הבית יגישו תביעות לפיצוי על האפליה נגד יהודים

המאבק על הר הבית מגיע גם לזירה המשפטית. עורך דין יגיש תביעות פיצויים של אלפי שקלים על האפליה נגד יהודים בכניסה להר הבית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 10/02/15 11:30 כא בשבט התשעה

פעילי הר הבית יגישו תביעות לפיצוי על האפליה נגד יהודים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

המאבק על הר הבית עובר גם לבית המשפט. תום ניסני, העומד בראש קבוצת סטודנטים הפועלים למען עליה חופשית ליהודים בהר הבית, הודיע כי יפעל בשיתוף עם עורך דין שרוצה לסייע ולהגיש תביעות פיצויים של אלפי שקלים על הכללים המפלים בכניסה להר והאפליות הקשות נגד יהודים העולים להר.

רק בשבוע האחרון היו כמה מקרים כאלו, הרב פרופסור יואל אליצור, תושב היישוב עופרה, נעצר ביום חמישי בהר הבית כשכל חטאו היה שהשיב לקריאות של מוסלמיות שצעקו לעברו 'אכן ה' הוא האלוקים'.

כמו כן, בתחילת השבוע שעבר נעצרו מספר נערים לאחר שהתעמתו עם מוסלמיות בהר. למרות שמדובר היה בקטינים, הם נעצרו למשך יותר מיממה. לעומתם, צולמו נערים מוסלמים המשחקים כדורגל ברחבה מול מסגד אל אקצא באותו הבוקר אך אלו לא הופרעו ממשחקם למרות הוראת בג"צ האוסרת משחקים שכאלו.

"מי מכם שאי פעם עבר חוויה של יריקות/קללות, נדרש להסיר כיפה בהר, נמנעה ממנו גישה לרמה, הושפל, נעצר, הוגבלה תנועתו *והדבר מתועד*, אנא פנו אליי בהקדם עם הפרטים ואני אעביר הלאה", אמר ניסני שנעצר אף הוא כמה פעמים בהר הבית ונמצא על כוונת הארגונים האסלאמיים שמאיימים כי יפגעו בו.

"באופן כללי - עדיף לבצע במהלך העלייה להר את ההוראות הלא חוקיות של השוטרים, לתעד הכל, לבקש את פרטי השוטרים ורק לאחר מכן לפנות באמצעות עו"ד (ניתן כאמור להעביר לי פניות ואטפל יחד איתכם) ולתבוע פיצוי שגם יתן לכם החזר כספי ראוי וגם יסייע להפסקת האפליה יום אחד, אם כולנו נתלונן" מבקש ניסני.