פעילי המקדש מפציצים את תאי הדואר האלקטרונים והטלפונים של הח"כים

מהלך לגיטימי או הטרדה? אפליקציה חדשה, בחתימת 'היהודים המושפלים בהר הבית', דורשת לבטל מסמך עליו נדרש כל מבקר בהר הבית לחתום, שולחת מייל, וSMS לכל חברי הכנסת בלחיצת כפתור

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/05/14 16:42 ז באייר התשעד

פעילי המקדש מפציצים את תאי הדואר האלקטרונים והטלפונים של הח"כים
צילום מסך, צילום: צילום מסך

פעילי הר הבית מפיצים בשעות האחרונות אפליקציה למחשב בה הם דורשים לבטל מסמך עליו נדרש כל מבקר העולה להר הבית לחתום, הוא מתחייב 'שלא לבצע בהר כל פעולה דתית או פולחנית בעלת סממנים חיצוניים או מופגנים, לא להכניס לשטח ההר חפצים המשמשים לפולחן דתי, לא להתנהג בשטח ההר בצורה פרובוקטיבית ולא להתבלט באופן ייחודי". העוברים על חוקים אלו, מבהירים במשטרה בסוף המסמך, תחייב את המשטרה לשקול מחדש את מדיניותה בעניין המבקר ועלולה למנוע את כניסתו להר.

באפליקציה אותה מפיצים הפעילים המגדירים עצמם 'היהודים המושפלים בהר הבית' נשלח מסר אוטומטי לתיבת הדואר האלקטרוני ופקס של כל חברי הכנסת, השרים, בכירי משטרת ישראל ולמפקדים בשטח הר הבית, וכן מופצת הודעת SMS לטלפון האישי שלהם. "אני נדהם מעצם קיומו של מסמך רשמי כזה", נכתב בהודעה אשר עליה מתבקשים הגולשים לחתום. "האם תפילה והשתחוויה לא-ל בהר הבית, מקום קודשו של עמנו הם 'פרובוקציה'", הם שואלים. מהיכן מהיכן החוצפה לאיים על יהודי המתפלל לא-לֹהיו שיורחק מהר הבית? על מה ולמה? באיזו סמכות? והרי התפילה בָּהָר היא חוקית בהחלט", נכתב בנוסף לשאלה מדוע המשטרה לא מחתימה פורעים ערבים על מסמך התחייבות "אני מבקש ממך, אדוני, שתעשה כל אשר לאל ידך כדי שייגנז המסמך העלוב והמעליב הזה".

מדובר כפי הנראה באחת הפעולות האקטיביסטיות ביותר של פעילי הר הבית הגובלת בהטרדת הח"כים. בעוד המטרה אומנם תתקבל בידי חברי כנסת רבים באהדה, סמסים רבים ודוא"לים עלולים ליצור אנטגוניזים וליצור תוצאה הפוכה מהרצוי. ייתכן אף מצב בו בעקבות הסמסים הרבים עלולים חברי כנסת כאלו ואחרים להתלונן במשטרה על הטרדה זו.

בין הח"כים החתומים מטה נכללים גם חברת מרצ תמר זנדברג וחבר 'חד"ש' דב חנין אך מנגד בולטים בהיעדרם חברי הכנסת הערביים וכן חברי מרצ אילן גילאון וזהבה גלאון ולא ברור מדוע חלק מחברי הכנסת נכנסו וחלק הושארו בחוץ.

"זהו אולי המסמך המביש ביותר שהפיקה המשטרה", כותבים הפעילים בהסברים למסמך ומאשימים "משטרת ישראל מתפקדת כסוכנת הרשמית של הואקף המוסלמי בהר הבית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן