פעילים התבצרו בקבר דוד במחאה נגד ביקור האפיפיור

בעוד האפיפיור נוחת בישראל ומתחיל את ביקורו כבלו עצמם 15 צעירים בשלשלאות נוכח כוונה לפנות את המקום מיהודים לקראת ביקורו. חמשה פצועים קל בהתנגשויות אלימות בין שוטרים לפעילים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/05/14 08:35 כה באייר התשעד

פעילים התבצרו בקבר דוד במחאה נגד ביקור האפיפיור
סוכנות תצפית, צילום: סוכנות תצפית

האפיפיור פרנציסקוס נחת אמש (מוצאי שבת) בישראל והחל את ביקורו בארץ. לקראת האירוע ביקשו שוטרים לפנות את קבר דוד, שנטען שהינו גם מקום הסעודה האחרונה, מיהודים על מנת לאפשר לאפיפיור להגיע למקום, אך פעילים כבלו עצמם בשלשלאות וסירבו להתפנות.

סמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר התחילה מהומה בקבר דוד כשכ-15 צעירים התבצרו בתוך מתחם הקבר וקשרו עצמם בשלשלאות נוכח הכוונה לפנות את היהודים מהמקום. "מדינת ישראל מתקפת ומתרפסת למי שמייצג את הדת שעשתה צרות רבות לעם ישראל", אמר איתמר בן גביר שהיה במקום. "אנחנו רוצים להביע מחאה נגדו. לא נשכח ולא נסלח על מסעות הצלב, האינקוויזיציה ושאר הרדיפות נגד עם ישראל". בנוסף התפרעו 150 צעירים מחוץ למתחם הקבר.

במהלך הלילה פעלו השוטרים על מנת להוציא את הצעירים מהמקום ובאירועים אלימים נפצעו חמישה צעירים. "המשטרה התנהגה בברוטליות ובאלימות נגד צעירים שביקשו למחות על פינוי קבר דוד בעת ביקור האפיפיור", טען עו"ד בן גביר אשר מייצג את העצורים מטעם ארגון 'חננו'. לדוורים המשטרה מבקשת להשתיק את המחאה בניגוד להוראת שופט.

ביום חמישי האחרון נעצרו שני צעירים יהודים שתלו שלטים כנגד האפיפיור בהם נכתב בין היתר צא טמא, תחזיר את כלי המקדש. בדיון בבית משפט השלום נזף השופט הרבסט במשטרה על מעצר השניים וקבע כי אין במודעה משום הסתה לגזענות. "ויכוחים תיאולוגיים ומחלוקות בין דתיות היו קיימות מאז ומעולם", אמר השופט והוסיף כי המשפט הבעייתי היחיד במודעה הוא האמירה כי הנוצרים חולמים על חיסול המדינה היהודית אך הוא מיהר להבהיר כי מדובר בחשד קלוש שאינו קשור לגזענות. השופט סירב להגביל את החשודים במעצר בית ואף קבע שאין להרחיקם מירושלים. בנוסף קבע כי זכותם להשתתף במחאה נגד האפיפיור ובלבד שיעמדו במרחק של מאה וחמישים מטר ממנו. אמש (מוצאי שבת) בעקבות האלימות טען בן גביר כי המשטרה מצפצפת על החלטת בית המשפט.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן