פעילים בכירים בתקומה: לא להיכנס למפלגת ישי בלי אורית סטרוק

המגעים בין האיחוד הלאומי למפלגתו של אלי ישי: ישי ואריאל נפגשו לראשונה ודנו בפרטים לקראת איחוד. פעילים בכירים בתקומה דורשים: או אורית סטרוק במפלגה או פיצוץ המשא ומתן

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/12/14 10:43 כה בכסלו התשעה

פעילים בכירים בתקומה: לא להיכנס למפלגת ישי בלי אורית סטרוק
דוברות, צילום: דוברות

או אורית סטרוק במפלגה החדשה, או פיצוץ השיחות עם ישי, כך דורשים פעילים בולטים בתקומה מאריאל, על רקע המשא ומתן בין אלי ישי לאורי אריאל, שעלה מדרגה אתמול בערב.

ברשת ב' מדווחים כי יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי ויו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל נפגשו אתמול (ג') לראשונה על מנת לדון בריצה משותפת בבחירות הקרובות. בין האיחוד הלאומי לישי מתנהלים מגעים כבר מספר שבועות, אך עד עתה ישי ואריאל לא נפגשו פנים מול פנים. במסגרת הפגישה אתמול דנו שני האישים בשאלת הריצה המשותפת. גורמים בשתי המפלגות מדווחים על התקדמות אך לא על פריצת דרך.

על רקע המגעים, הסערה סביב דבריו של הרב מזוז בנוגע לשילוב נשים במפלגה, גורמים לזעם רב במסדרונות תקומה. כזכור, אתמול בערב אמר הרב מזוז כי לא יסכים לשילובן של נשים במפלגה החדשה, וההערכה היא כי הוא יהיה הקול הקובע בנושא במפלגתו של ישי.

ל'כיפה' נודע כי גורמים בכירים בתקומה דורשים שאריאל יקבע כי שילובה של אורית סטרוק תהיה דרישה קריטית במשא ומתן בנוגע לכניסת האיחוד הלאומי לברית עם ישי, ואם האחרון לא יסכים לדרישה זו, על אורי אריאל לפוצץ את המשא ומתן. “אלי ישי הוציאו הודעה כאילו הם רוצים לשלב נשים ואז פתאום הרב מזוז אומר שאסור לשלב נשים. אם אורי אריאל ילך עם אלי ישי הרב מזוז יחליט על כל בן אדם? ומדוע שאורית סטרוק לא תהיה במפלגה? אלו שאלות קריטיות שצריכות לקבל מענה לפני שאורי מחליט על ריצה עם ישי", אומר פעיל בולט במרכז הארץ ל'כיפה'.

בתוך כך, הסחף בתקומה נמשך. מספר פעילים משמעותיים בתקומה שוקלים להכריז כי ירוצו בפריימריז הבית היהודי, אך שוקלים את צעדיהם על רקע השאלה של אחדות בין האיחוד הלאומי לבית היהודי. עד סוף השבוע אמורים בשתי המפלגות להגיע להסכמות, ואז יחליטו הפעילים האם לרוץ בפריימריז או להישאר בתקומה.

באיחוד הלאומי ובלשכת אורית סטרוק סירבו להגיב לדברים

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן