פסיקה הלכתית: "חובה להתלונן על הטרדות מיניות"

מסמך הלכתי שגובש במכון פוע"ה קובע כי יש היתר ואף חובה להתלונן על הטרדות מיניות. הרב מנחם בורשטיין: "המשטרה השתנתה. כיום יש מפכ"ל דתי, מונה רב דתי למשטרה, הביאו חוקרות וחוקרים דתיים, יש כיום שפה משותפת יותר עם המשטרה".

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/17 10:05 יז בטבת התשעז

פסיקה הלכתית: "חובה להתלונן על הטרדות מיניות"
דוברות, צילום: דוברות

אחרי מספר פרשיות שנחשפו לציבור בשנים האחרונות, במכון פוע"ה גיבשו מסמך הלכתי שהשורה התחתונה שלו היא שאשה שהוטרדה צריכה ללכת ולהתלונן במשטרה. כך פרסם היום כתב ישראל היום, יהודה שלזינגר

מסמך הלכתי מפורט שגיבש מכון פוע"ה (פוריות ורפואה על פי ההלכה) מצביע על חמישה מקורות הלכתיים שונים, וקובע כי יש היתר, ואף חובה, להתלונן על הטרדות מיניות.

במסמך נטען כי הזמנים השתנו, ובימינו במשטר מתוקן עם מערכת חוק מסודרת לא קיים איסור "מוסר" - אותו איסור הלכתי על "הלשנה" של יהודים לשלטונות. עוד נקבע כי "כאשר מדובר באדם שממשיך לסכן את הרבים, מותר למוסרו 'אפילו לשלטון גויים'".

קביעה נוספת במסמך אומרת: "המשפט הפלילי בעם ישראל הוא כהלכה, למרות שאינו כדין תורה". עוד מוסבר מפי הרב דב ליאור, כי "למרות שאת חוקי המשפט הפלילי חוקקו אנשים שאינם שומרי תורה, מן הסתם המפלגות הדתיות הסכימו לכך, ולכן זה בסדר".

מבחינת הרב בורשטיין לא רק ההלכה קובעת זאת, אלא גם המציאות במשטרת ישראל היום והעובדה שאנשיים דתיים מכהנים בדרגים הגבוהים של פיקוד המשטרה: "המשטרה השתנתה. כיום יש מפכ"ל דתי, מונה רב דתי למשטרה, הביאו חוקרות וחוקרים דתיים, יש כיום שפה משותפת יותר עם המשטרה. עד היום היה פחד גדול לפנות למשטרה, עבדו בעיקר עם פקידות הסעד ובחרו לא להכניס את המשטרה לתמונה. המצב השתנה, ובהתאם לזה יש קריאה להתלונן - ללא חשש מאיסורים הלכתיים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן