פסגת זאב נצורה: "נתניהו – הכביש שלך סגור"

הרכבת הקלה לא מגיעה לפסגת זאב בשל המחאות האלימות במזרח ירושלים והכביש שמוביל מהשכונה, שנקרא על שמו של בן ציון נתניהו, סגור עד להודעה חדשה. דב קלמנוביץ: "איפה הפגנת הריבונות?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/07/14 12:47 ה בתמוז התשעד

פסגת זאב נצורה: "נתניהו – הכביש שלך סגור"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חברי מועצת העיר ירושלים זועמים על האירועים האלימים בירושלים, שכללו סגירת כבישים והפסקת פעולתה של הרכבת הקלה מפסגת זאב.

"הכביש החדש מצומת חיזמה לבגין סגור כבר 30 שעות", אומר דב קלמנוביץ, חבר מועצת העיר ל'כיפה'. “התושבים נצורים כי גם הרכבת הקלה לא מגיעה אליהם. ירושלים היא לכל הדעות בריבונות ישראלית ומשטרת ישראל לא מפגינה ריבונות. אם כביש וואדי ערה היה סגור לא היו שותקים אבל כאן כולם בשקט. אני מבין את המשטרה אבל איפה הפגנת הריבונות".

באופן אירוני למדי, הכביש עליו מדבר קלמנוביץ הוא כביש חדש, שמחבר בין שכונת הענק פסגת זאב לכביש בגין ו-433, נקרא על שם לא אחר מאשר אביו של ראש הממשלה, בן ציון נתניהו. רק לפני מעט יותר משנה חנך ראש הממשלה את המחלף על כביש 433, שמגיע מפסגת זאב דרך בית חנינה. “נתניהו - הכביש שלך סגור", אומר קלמנוביץ.

(צילום: ששון תירם)

"אני חושב שכמעט כל ילד בן 16 יפעל מול החמאס יותר טוב מהשר אהרונוביץ' שמשקיע הון עתק ב'תג מחיר', בקשקושים על קירות", אמר חבר מועצת העיר אריה קינג הבוקר (ה') בגלי ישראל, "אני גם נגד הדבר הזה. אבל הוא משקיע הון עתק על שטויות ומצד שני לטפל בטרור הוא לא יודע איך. ילדים בני 16 ינהלו את העניין פה הרבה יותר טוב מהשר הנוכחי, ועד שלא יפוטר השר הזה, המצב לא ישתפר".

"אותו שר, אחראי לתחושות שיש לערביי מזרח ירושלים. ערביי מזרח ירושלים רואים שישנה הנחיה שמשודרת לשוטרים, לקצינים בירושלים, שלשכונות שועפאט, ענתא, בית חנינה, לא נכנסים. יש "מדיניות הכלה" הם קוראים לזה, כלומר תן לערבים לעשות מה שבא להם בשכונות שלהם. לא יכול להיות שאין נקודת משטרה אחת באף שכונה במזרח ירושלים", הוסיף.