פנייה ליועמ"ש: מועמדות הרב שטרן פסולה על פי התקנות

עו"ד מנחם מוסקוביץ פנה במכתב דחוף ליועמ"ש בטענה כי מועמדותו של הרב שטרן פסולה, זאת מכיוון שהמועמד חייב להיות בעל הסמכה לרבנות בזמן הגשת המועמדות. דובר הרב שטרן: ניסיון נואש של החרדים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/10/14 17:29 יד בתשרי התשעה

פנייה ליועמ"ש: מועמדות הרב שטרן פסולה על פי התקנות
GFDL, אריאל הורוביץ, צילום: GFDL, אריאל הורוביץ

האם מועמדותו של הרב אריה שטרן לתפקיד רב העיר ירושלים פסולה? כך לפחות טוען עורך הדין מנחם מוסקוביץ. במכתב דחוף ששלח למשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמניץ דרש מוסקוביץ כי קביעתו של הראשון לגבי הצורך בחידוש הסמכתו של הרב שטרן לא תתקיים לעניין רבנות ירושלים.

כזכור, בשבוע שעבר שלח היועמ"ש שני מכתבים לרבנות הראשית. בראשון, ערב סיום הגשות המועמדויות לתפקיד רב העיר ירושלים קבע קמניץ כי יש לחדש את הסמכתו של הרב שטרן באופן דחוף, ועד יום ראשון הקרוב. המכתב השני הבהיר כי לא מדובר בהסמכתו של הרב שטרן מחדש אלא בחידוש הסמכה כי מדובר ב'גדול תורה'.

במכתבו, אשר נשלח גם לרבנים הראשיים, כותב מוסקוביץ כי בתקנות כתוב במפורש "מי שכשיר להיבחר לרב עיר רשאי להציג לוועדת הבחירות את מועמדותו בכתב לא יאוחר מ-14 יום לפני מועד הבחירות".

לדברי מוסקוביץ, “יצוין כי כל ניסיון כעת לנסות ולהכשיר את המועמדות למרות תקנה זו יהיה נגוע בחוסר תום לב קיצוני. למותר לציין כי ליועץ המשפטי לממשלה אין סמכות להורות למוסדות השלטון לפעול בניגוד לנוסחה המפורש של תקנה בעת פועל תחיקתי".

"לאור האמור", ממשיך מוסקוביץ וכותב, “הנך מתבקש בזאת לקבוע כי כל קביעה של מועצת הרבנות הראשית לא תהא רלוונטית לבחירות לרב העיר בירושלים שיתקיימו, אם יתקיימו , ביום 21.10.14”. מוסקוביץ מבקש מהיועמ"ש לקבל החלטה בדחיפות על מנת שבמקרה הצורך יהיה ניתן להגיש עתירה דחופה לבג"ץ.

לא ברור האם אכן תלונתו של מוסקוביץ תתקבל, אך אם כן מדובר יהיה במפלה לא קטנה לציונות הדתית. עם זאת, ייתכן מאוד כי ההחלטה השנייה של היועמ"ש, כי הסמכתו של הרב שטרן צריכה חידוש בלבד, קובעת כי בפועל יש לו הסמכה, רק שזו צריכה אישור מחדש ועל כן לא תהיה בעיה במועמדותו של הרב שטרן ולמכתבו של עו"ד מוסקוביץ לא תהיה משמעות. כעת, עם כן, הכדור חוזר לידי היועמ"ש להמשך טיפול.

דובר הרב אריה שטרן: מדובר בניסיון נואש אחרון של המפלגות החרדיות להביא למניעת בחירתו של הרה״ג אריה שטרן שליט״א. ניסיון זה עתיד להיכשל ככל שאר ניסיונותיהם. למרות רדיפות אלה, בעוד כשבועיים הגר״א שטרן ייבחר לרבה של ירושלים.