פניה ליועמ"ש: מנע מינוי רב ראשי זמני לירושלים

ביום שני האחרון מונה בחשאי הרב שמעון אליטוב כממלא מקום זמני לרב העיר ירושלים. עו"ד אילן קמיניצקי שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבטל המינוי. "החלטה שנובעת משיקולים זרים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/09/14 10:30 ט באלול התשעד

פניה ליועמ"ש: מנע מינוי רב ראשי זמני לירושלים
יחצ, צילום: יחצ

הסערה בנושא רב ראשי בירושלים מסרבת לדעוך. ביום שני האחרון הודיעה מועצת הרבנות הראשית במפתיע על מינויו של הרב שמעון אליטוב, רב היישוב מבשרת ציון, וחבר מועצת הרבנות, לממלא מקומם של הרבנים הראשיים לירושלים. המינוי, שנעשה כמעט בחשאיות, מפתיע ביותר מכיוון שכבר עשור אין רב ראשי לעיר, והבחירות לרבנות ירושלים ייעשו בעוד חודש וחצי.

עו"ד אילן קמינצקי, המקדם את מועמדותו של הרב אריה שטרן לתפקיד הרב הראשי בירושלים פנה במכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין וליועץ המשפטי של הרבנות הראשית הראל גולדברג, בו תקף את עיתוי המינוי, חודש וחצי בלבד לפני מינוי רבנים חדשים. “"דומה שהחלטה זו, על פניה, בדרך קבלתה ובמיוחד עיתויה, נגועה בשיקולים זרים ופגמים מהותיים המעלים חשד כבד של חוסר תום לב וחריגה מהוראות הדין. כנראה שהמטרה האמיתית נעוצה ברצונם של גורמים שונים לנסות ולהמשיך לעכב את ההליכים למינוי רבני העיר ירושלים", מאשים קמינצקי.

"האפשרות שקיימת בדין למנות רב כממלא מקום לרבני העיר עמדה בפני מועצת הרבנות הראשית מאז ומעולם, אך בשל היקף שירותי הכשרות בירושלים, גיוונה ומורכבותה, מועצת הרבנות הראשית לא ראתה לנכון לעשות בה שימוש מעולם: הכשרות עצמה מפוקחת על ידי אנשי המקצוע של מחלקת הכשרות במועצה הדתית ואילו על תעודת ההכשר חתם הרב הראשי לישראל".

"ראו איזה פלא: בחלוף יום אחד בלבד מקביעת התאריך, מימשה מועצת הרבנות הראשית את סמכותה, סמכות שכאמור לא ראתה לנכון לממש מזה אחת עשרה שנים, ומינתה 'ממלא מקום' לרבני העיר בתחום הכשרות", הוסיף.

"ההתנהלות הזו מובילה למסקנה כי אותם גורמים שפעלו כל העת על מנת לעכב את הליכי הבחירות לרבני העיר ירושלים ממשיכים בדרך זו ובין היתר מנסים לדאוג לכך שגם אם יתקיים הליך הבחירות, כאשר יכנסו הרבנים הראשיים לתפקידם בעוד כחודשיים, הם יתקלו כבר ב'מעשה עשוי' ובמציאות קיימת בנושאים שונים שבסמכותם".