פניה לחיילים: אל תתגיירו

באלפי בתי כנסת פורסמו עלונים המזהירים חיילים מפני גיור במערך הגיור הצבאי. "אין עליכם כל חיוב או צורך להתגייר", נכתב, "כל הרבנים מתנגדים לכך"

חדשות כיפה אורי פולק 04/06/11 22:20 ב בסיון התשעא

פניה לחיילים: אל תתגיירו
volantwish-cc-by אילוסטרציה, צילום: volantwish-cc-by אילוסטרציה

אל בין ערימות העלונים המחולקים מדי שבוע בבתי הכנסת בישראל, הסתננו בשבת דפי הסברה הכותבים נגד תהליך הגיור בצה"ל. ללא שום חסות, מבלי אף גורם הלוקח עליהם אחריות רשמית, מתחו העלונים ביקורת הלכתית נוקבת על הגיור על מדים, תוך שהם קוראים למתגיירים הפוטנציאליים שלא לעשות זאת בשורות הצבא.

על העלונים, החתומים על ידי "תנועה חברתית לשמירת טוהר המחנה מגיורים פיקטיביים", נכתב לחיילים כי "ללא ספק מגיעים לכם מירב הזכויות על פועלכם הרב, הן זכויות אזרחיות והן זכויות רוחניות אצל בורא העולם", ואולם "עליכם לדעת כי אין עליכם כל חיוב או צורך להתגייר ולהפוך לבני העם היהודי. אלו המשכנעים אתכם להתגייר שלא כהלכה, אינם רוצים בטובתכם אלא בטובתם".

העלון מסביר לחיילים כי לפי ההלכה, על כל אדם שברצונו להפוך ליהודי חלים 613 חוקים. "מצוות אלו מהווה חלק אינטגראלי מחייו של יהודי. כשיהודי מבטל חלק ממצוות עשה או עושה חלק ממצוות לא תעשה, הוא מתחייב בעונשים, לפעמים אפילו בעונשי מוות", מזהירים העלונים, שמציינים כי "אם הגיור שלכם יהיה רק בכדי לצאת ידי חובה, ללא קיום המצוות בפועל, אתם תחיו כל חייכם בשקר ובדמיון. ילדיכם ונכדיכם לא יוכלו להתחתן כרצונם מכיוון שאינם יהודים על פי ההלכה, וברבות הימים הם עתידים לשאול אתכם מדוע התגיירתם בצורה מזויפת ושקרית- המפריעה לכם ולהם לאורך דורות".

"אין פשרות בטיב הגיור ובחוקים הנדרשים מכל מי שהופך להיות יהודי. חבל שתכניסו את עצמכם למסגרת מחייבת מלאה בחוקים שכזו, בכל תחומי החיים, שקשה לעמוד בה ואינכם חייבים לעמוד בה", נכתב. עוד כותבים המחברים כי "רבנים הרוצים לגייר אתכם בגיור "פושר" ומקל אינם רבנים אמיתיים אלא מאחזי עיניים. הם אינם מאמינים שתורה ניתנה מהשמיים ולכן הם חושבים שניתן לעשות בה שינויים - היפך רצון הבורא. הם אינם מספרים לכם את האמת. גיור שלא נעשה על פי תורת ישראל אינו גיור אלא המצאה פוליטית. גיור שכזה לא יהפוך אתכם ליהודים, כמו שרבנים לא יוכלו להפוך ארנבת לתרנגול".

בעלון צוין כי "כל הרבנים האמיתיים מתנגדים לגיור כזה וכל מי שיאמר את ההפך, כנראה שאינו מקושר עם המציאות. כל אלו שמשכנעים אתכם להתגייר בגיור לא נכון, חושבים על טובתם האישית והפוליטית ולא על טובתכם".

מבדיקת כיפה עולה כי העלונים הללו הופצו לבתי הכנסת באמצעות אחת מחברות ההפצה הדתיות. על אף ניסיונותינו לבדיקת מקור העלונים, זהות הכותבים טרם הובהרה.