פלסטינים יתפללו להצלת החטופים

חברי פורום תג מאיר מארגנים תפילה משותפת לנוצרים, יהודים ומוסלמים, להצלת החטופים, סמוך למקום החטיפה בגוש עציון. "החטיפה היא קו אדום גם מבחינת העם הפלסטיני"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/06/14 14:46 יח בסיון התשעד

פלסטינים יתפללו להצלת החטופים? כך לפחות מתכננים חברי פורום תג מאיר, הנאבק נגד פשעי שנאה, כגון תג מחיר' ביום יום, אשר מארגנים מחר (ג') תפילה משותפת לנוצרים, מוסלמים ויהודים סמוך למקום חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון.

"אנחנו מקווים שהתפילה תתבטל כמובן בגלל שחרור החטופים", אומר ל'כיפה' המשורר אליעז כהן, תושב כפר עציון אשר מוביל יחד עם פורום תג מאיר את התפילה המתוכננת בצומת גבעות, הסמוכה לכפר עציון. “התחושה היא שזו שעה קשה וגם גדולה. אפשר יחד עם התחושות הקשות גם לעשות מעשים גדולים ולחבר בין העמים השונים בתפילה להצלת החטופים. הרב מנחם פרומן לימד אותנו שבשעות משבר עמוקות השמים מחכים להיפתח. אנחנו נעמוד שם, כל המאמינים באל אחד - יהודים, נוצרים ומוסלמים, כמרים, אימאמים ורבנים, ונתפלל לשחרורם".

על פי התכנון, יתכנסו מחר (ג') לעת ערב בני שלושת הדתות לתפילה להצלת גיל-עד, אייל ונפתלי ללא קשר לניסיונות להגיע לשלום, אלא רק בתפילה למען החטופים.

"אין כאן שום דבר פוליטי", אומר אליעז. “התלבטנו האם לקרוא לאירוע תפילה לשלום אבל בסוף החלטתנו להתפלל לשלום הנערים בלבד. השלום כבר התלכלך מבחינת הקונוטציות והאנטגוניזם שצבר. אנחנו צריכים לעשות תשובה גדולה על השלום אבל הזמן לא מתאים. אנחנו נתפלל יחד לשלום הנערים וזה המסר. אם נצליח לעשות את הצעד הקטן הזה אולי נצליח גם להביא את השלום".

"אין לי ספק שרוב העם הפלסטיני נגד החטיפה של שלושת הנערים. מי חוטף נערים בני 16?”, תוהה גדי גבריהו, מנכ"ל פורום תג מאיר המארגן את האירוע. “אנחנו כמו כל עם ישראל ותושבי מדינת ישראל מגנים בשאת נפש את החטיפה ואנחנו רוצים להביע דבר זה באמצעות תפילה בינדתית, של כל הדתות יחד. זו חציית קו אדום גם מבחינתם. הפלסטינים עוברים תקופה לא פשוטה ודרך ארץ קיימת גם בצד השני".

עוד הוא מוסיף כי "לא צריך לעשות ספירה אחד מול השני ולבדוק מי עשה יותר פשעים. צריך לגנות את כל פשעי השנאה ולא משנה מי עושה אותם. בוודאי שחטיפת ילדים הוא דבר מעורר פלצות וכולם צריכים לגנות את זה. חייבים להשאיר מקום לתקווה".

"אנחנו רוצים להתפלל יחד, כתף מול כתף", מוסיף כהן. “עד עכשיו הגבנו לפשעי השנאה בשם הדת היהודית והחלטתנו בעקבות החטיפה שהפורום הוקם לעורר תיקון גדול על פשעי שנאה וטרור בשם כל האמונות והדתות. אם על פשעי שנאה נגד ערבים הגבנו, עכשיו שיש טרור אמיתי לא נגיב?”.

כהן מתייחס גם לשאלה האם יהיו כאלו שיתנגדו לאירוע, אשר חלק יראו בו סוג של בגידה וחיבור לאויב. “אני מקווה שלא יהיהו אנשים שיתנגדו. יש אנשים, פלסטינים, שאומרים לנו שהם לא ישנים בלילה. נכון שחלק לוקחים את הקונטקסט וטוענים שיש גם להם ילדים וגם אותם עוצרים, אבל זה לא רלוונטי מבחינתנו. אנחנו צריכים להביא לחיבור בין שני העמים, ללא קשר לקיצוניים משני הצדדים".