פלורליזם מוגבל: אוניברסיטת חיפה ביטלה כנס בהשתתפות הרב שפירא

האוניברסיטה נכנעה ללחץ ארגוני השמאל וביטלה כנס בו היה אמור להשתתף מחבר הספר "תורת המלך", הרב יצחק שפירא. האוניברסיטה: נדחה את הכנס עד לבחינת הסוגיה

חדשות כיפה אורי פולק 31/08/11 11:52 א באלול התשעא

פלורליזם מוגבל: אוניברסיטת חיפה ביטלה כנס בהשתתפות הרב שפירא
מתוך וידאו- הקול היהודי, צילום: מתוך וידאו- הקול היהודי

אוניברסיטת חיפה ביטלה כנס בו היה אמור להשתתף מחבר הספר "תורת המלך" וראש ישיבת "עוד יוסף חי", הרב יצחק שפירא, זאת בעקבות לחץ תלמידים וגורמי שמאל. בדקה ה-90, רגע לפני שהרב שפירא היה אמור להשתתף בכנס ולדון בעמדתו ההלכתית כחלק מפולמוס פתוח, "התקפלה" האוניברסיטה וביטלה את הכינוס.

ארגוני השמאל הציפו השבוע את הנהלת האוניברסיטה במכתבים שונים הטוענים כי השתתפותו של הרב שפירא הינה בבחינת "מתן לגיטימציה לדברי שטנה להסתה, גזענות ולביצוע פעולות תג מחיר". הכנס היה אמור להתקיים בשבוע הבא, בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה - אולם ארגוני השמאל החברים בברית "חושך לגרש", דחקו כאמור לביטולו.

באוניברסיטת חיפה מסרו היום בתגובה לכיפה כי "האוניברסיטה מתנגדת נחרצות לעמדות המובעות בספר 'תורת המלך' ודווקא בשל כך הדרך לחשוף עד כמה מעוותות עמדות ותפיסות כאלה היא על ידי קיום כנסים שחושפים אותן לאור יום ולא על ידי החבאתן ועצימת עיניים כאילו אינן קיימות. יחד עם זאת, בעקבות פניות של ארגונים שונים, החליט נשיא אוניברסיטת חיפה לדחות את קיום הכנס, על מנת לבחון את הסוגיה".

בישיבת "עוד יוסף חי" סירבו להגיב להחלטה. עם זאת, גורם המקורב לישיבה אמר לכיפה כי "הפלורליזם של אוניברסיטת חיפה הוא ככל הנראה פלורליזם המותנה בעמדות פוליטיות. מי שמקיים בשטחו מחאות שונות ומשונות נגד המדינה וצה"ל, מפחד לשמוע עמדות קצת שונות - ומתקפל בפני לחץ סטודנטים ערביים. זה כלל אינו מפתיע, אך אמנם חבל כי זו דרכם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן