פירון נגד לפיד: אסור לצמצם את חזון ארץ ישראל השלמה

שר החינוך יוצא נגד ראש מפלגתו יאיר לפיד. בנאום באוניברסיטת אריאל סתר הרב שי פירון את נאומו של לפיד, שקרא 'להיפרד' מחלקים מארץ ישראל. "אי אפשר להסכים עם צימוקו של חזון גדול"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/06/14 11:00 יד בסיון התשעד

פירון נגד לפיד: אסור לצמצם את חזון ארץ ישראל השלמה
גילי צרפתי, צילום: גילי צרפתי

שר החינוך הרב שי פירון יוצא נגד ראש מפלגתו, השר יאיר לפיד, בנאום שנשא הבוקר (ה') באוניברסיטת אריאל. "אסור לנו לצמצם את ארץ ישראל השלמה", אמר. "אי אפשר להמשיך ולהסכים עם צימוקו וצמצומו של חזון גדול/ ארץ ישראל ללא חברון תל אביב, גדרה ושכם אינה שלמה".

כזכור, השבוע נאם יו"ר יש עתיד, השר יאיר לפיד, בכנס הרצליה וקרא להפעיל תכנית 'היפרדות' מחלק משטחי יהודה ושומרון, ולהפסיק לבנות בהם. מס' 2 במפלגתו, השר שי פירון, יוצא נגדו באופן מפתיע ואומר כי אסור לצמצם את ארץ ישראל השלמה.

השר פירון הוסיף ואמר כי "כל זה מוביל לשיח אחר, כזה המבקש לחבר בין חלקים שונים, המחברים בין מרכז לפריפריה. כזה שיש בו מפגש תרבויות של יהודים ממזרח וממערב. כזה הרואה בסולידאריות חברתית ואהבת הרע בסיס, כזה שיש בו מידות טובות ומתוקנות, כזה שיש בו מערכת חינוך ציבורית, הכוללת את כולם, כ-ו-ל-ם . ארץ ישראל השלמה צריכה להביא את כל אלה לידי ביטוי".

לדברי שר החינוך, רק שיח כזה יוביל גם לחיבור הנוער לארץ ישראל הפיזית: "באופן פרדוכסאלי ארץ ישראל השלמה שלי, תחזק את הקשר שבין צעיריה לגבולותיה. לא עוד תרבות של 'או' 'או'. יש מי שמבקש להדגיש את הסתירות: או יהודית או ליברלית, או גבולות או דאגה לחברה. רק תרבות שלמה, זו שיש בה "גם וגם", תוביל לגיבוש עולם יהודי שורשי, תפיסה דמוקרטית המחויבות לערכים של מודרנה והתחדשות".