פיקוד העורף חושף את ארבעת הישובים המאויימים ביותר ביו"ש

בדיון מיוחד שנערך בכנסת חשפו בפיקוד העורף את ארבעת היישובים המאויימים ביותר מבחינה בטחונית. היישובים הם, אלון מורה, עתניאל, נגוהות וכרמי צור. ח"כ יוגב: "אם המדינה לא תתעורר, אנחנו עלולים לשלם בדמים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/09/16 10:03 י באלול התשעו

פיקוד העורף חושף את ארבעת הישובים המאויימים ביותר ביו"ש
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אלון מורה, נגוהות, כרמי צור ועתניאל, הם לא רק ארבעה יישובים פורחים ביהודה ושומרון, אלא גם ארבעת היישובים שמוגדרים ע"י פיקוד העורף כמסוכנים והמאויימים ביותר.

בדיון מיוחד שנערך אתמול בוועדת המשנה לענייני חוץ וביטחון בכנסת בראשות ח"כ מוטי יוגב, נחשף כי ע"פ הערכות הצבא, ליישובים הנל נשקפת הסכנה הגדולה ביותר ועל כן יש צורך לספק להם אמצעי הגנה באופן מיידי. נציגי פיקוד העורף סיפרו בדיון כי משרד הביטחון הקצה להם תקציב למערכות הגנה טכנולוגיות המספיק לשלושה ישובים בלבד. עם זאת מציין אותו נציג כי "ב 2016 הגדלנו את תקציב האחזקה ב 25% שזה טוב אבל לא מספיק"

בדיון, העלו גורמי ביטחון שונים מיו"ש, טענות קשות על היעדר אמצעי ביטחון ראויים הנובעים מחוסר בתקציב. "יש לנו במועצה שתי שכונות עם מאות משפחות וילדים, שלא מוכנים לתת לנו בהן מרכיבי ביטחון, כי אין תב"ע", אמר בדיון, יגאל להב, ראש מועצת קרני שומרון. בדיון דיבר גם משה סוויל, סגן מועצת גוש עציון, שטען שהיישובים במצב קשה מכיוון שהם נאלצים לממן את אמצעי המיגון באופן פרטי.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), שעמד בראש הדיון, אמר: "אם המדינה לא תתעורר ותשים את מינימום התקציב הנדרש למרכיבי ביטחון ביישובי הספר בצפון, בדרום וביו"ש, אנו עלולים לשלם על כך בדמים. אני קורא לראש הממשלה ולשרי האוצר והביטחון לתקצב בתקציב הדו שנתי את המינימום הנדרש למרכיבי הביטחון ואחזקתם ביישובי הגבול בכלל וביהודה ושומרון בפרט".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן