פיצוץ במחסן זיקוקים בשרון: שני הרוגים. כתבת גל"ץ נעצרה

כוחות כיבוי והצלה רבים הוזעקו למקום הפיצוץ שגבה את חייהם של שני בני אדם ופצע שישה באורח קל. במהלך האירוע נעצרה כתבת גל"צ הדס שטייף בטענה שהפריע לשוטר בעת מילוי תפקידו

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/03/17 13:54 טז באדר התשעז

פיצוץ במחסן זיקוקים בשרון: שני הרוגים. כתבת גל"ץ נעצרה
כיבוי אש, צילום: כיבוי אש

פיצוץ עז החריד הבוקר (ג') את מושב פורת שבשרון, בזמן שמחסן זיקוקים התפוצץ. באירוע נהרגו שני בני אדם ונפצעו שישה נוספים.

כוחות ההצלה הרבים שהוזעקו למקום האירוע, חילצו את את גופת אחד ההרוגים. מהפיצוץ נפצעו שישה בני אדם נוספים, בהם תינוק בן חודשיים וילד בן 12. כוחות משטרה חסמו את הכניסה למושב על מנת לאפשר לכוחות הכיבוי וההצלה להשתלט על הלהבות ולהעניק טיפול לפצועים.

בצל האירוע הקשה, עצרה המשטרה את כתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף, בטענה שהפריעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. לפי הטענות שטייף, שהגיעה לזירת האירוע בכדי לסקר את הפיצוץ, חסמה בגופה אמבולנס שהגיע לשטח. השוטרים במקום לא הסתפקו בהכנסתה לניידת ובחרו לאזוק את ידיה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "מדובר באירוע שריפה אשר לווה בפיצוצי חומרים נפיצים וחומרים דליקים נוספים ועל כן הורחקו כלל השוהים במקום למעט כוחות ההצלה שהורשו להיכנס לזירה במטרה להציל חיים. גם כלי התקשורת לא הורשו להתקרב לזירת האירוע מחשש לחייהם. לצערנו בחרה הכתבת לא להישמע להנחיות השוטרים בזירה תוך שהיא מנסה להיכנס לזירת האירוע ובכך לסכן את חייה".

עם זאת אמרו במשטרה כי לא בטוח שהמעצר היה הדבר הנכון לעשותו, "למרות האמור, מעצר עיתונאי אינו דבר שבשגרה ויש מקום לנהוג באיפוק ובשיקול דעת מירבי ועל כן הוחלט לשחררה לאלתר ונסיבות האירוע ייבדקו".

מתחנת גלי צה״ל נמסר כי "מדובר באירוע חריג ביותר. הדס שטייף היא כתבת מנוסה ביותר ומוערכת וכמי שסיקרה אלפי אירועים, אנו סומכים על שיקול דעתה בשטח. לשמחתנו האירוע הסתיים במהירות, אך נדרוש לקבל הבהרות מהמשטרה על הצעד החריג בו נקטה כנגד עיתונאי שמילא את תפקידו".

[embed]

]

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן