פיצול בבית היהודי? תלוי את מי שואלים

בידיעות אחרונות נטען הבוקר על פיצול בבית היהודי אלא שמתברר שככל הנראה הסיעה כולה תעמוד מאחורי נפתלי בנט ודרישותיו בנוגע להתנהלות הקבינט גם במחיר משבר קואליציוני

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/05/16 11:11 כא באייר התשעו

פיצול בבית היהודי? תלוי את מי שואלים
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

הבוקר התפרסם ב'ידיעות אחרונות' על פילוג ב'בית היהודי' בנוגע להתנהלות במשבר מול נתניהו בנושא ההתנהלות בקבינט הביטחוני ודרישתו של בנט להצמיד מזכיר צבאי לחברי הקבינט שיסייע להם להתמצא בנושאים שעומדים להחלטתם.

בידיעות אחרונות נטען כי בעוד בנט, שקד, בן דהן, סמוטריץ' ומועלם יצביעו נגד הממשלה על מינויו של אביגדור ליברמן לשר הביטחון, אורי אריאל מתלבט, והח"כים: יוגב וסלומיאנסקי הנחשבים למקורבים פחות לבנט, עשויים לתמוך בממשלה. אלא שבשיחה עם אנשיו של יוגב הם מכחישים את הדברים באופן ברור ומזכירים כי מדובר בפרשנות של 'ידיעות' בלבד.

גם בסביבותיהם של השר אריאל וח"כ סלומינסקי מסרבים להגיב לדברים ומתייחסים אליהם בביטול רב כדברים שאין מה להתייחס אליהם, מה שמלמד שככל הנראה הסיעה כולה תתאחד מאחוריו של היו"ר בנט בדרישה זו, גם במחיר של משבר קואליציוני עם הליכוד. מבחינת בנט מדובר בהזדמנות פז להראות כי הוא נלחם על דברים שלא מעניקים לו באופן אישי או למצביעיו בלבד שום הטבה ודאגתו נובעת בראש ובראשונה למדינת ישראל וביטחונה.

"עזבתי את ההייטק ובאתי לפוליטיקה אחרי שראיתי כמפקד במלחמת לבנון השנייה מה קורה כאשר קברניטי המדינה שולחים חיילים לקרב, מבלי להבין מה הם עושים. לא הייתי צריך לא עבודה ולא כסף. לא תפקיד ולא ג'וב. נשבעתי לעצמי שלא אתן למה שראיתי לקרות שוב", כתב בנט הלילה והצהיר: "אני רוצה לשמור על כבודו של ראש הממשלה, כל עוד נתקן כבר את הקבינט. לא תיקים, לא ג'ובים, לא תקציבים. חיי החיילים שלנו. לחיי אדם אין מחיר. אני לא מסוגל לוותר יותר".

ההצבעה על אישור המינוי של ליברמן צפויה להתקיים היום לאחר אישור ההסכם בשבוע שעבר, בנוסף למשרד הביטחון צפויה ישראל ביתנו לקבל את תיק הקליטה שיועבר מידיו של זאב אלקין.